Sweden
Delbo

Bomen x100

August 1, 2023 in Sweden ⋅ ☁️ 20 °C

En dan, komen we aan in het land van rust en vrede ✌🏻, het land van DE natuur🌲, het land van de taal van mijn 49-daagse-Duolingostreak 🦉 (klein applausje voor mezelf hiervoor btw 👏🏼 )
      We komen aan in ZWEDEN 🇸🇪. Wauwwie🎉

Wij verblijven dus de komende vijf dagen in dit faluröd huisje. ♥️ Faciliteiten zijn ni allemaal 100%, maja, wa wil je ook in the middle of f🫢ckwhere?

Bij het vallen van de zon ☀️ hebben we ons aan het meer, dat op 300m afstand van het huisje ligt, de tering gezopen met Porto. 🍷(nee moppetje, slechts één glaasje hoor)
      Omda papa’s lievelingsdier een ijsbeer is, gingen wij ook maar ineens even ijsberen in het meer. 🐻‍❄️ En ja, jullie zien het helemaal goed hoor, daar in de verte, dat zijn inderdaad, Hans en Sterre De BIEST 💪🏻

Goed, ‘s avonds werd het toch wat frisjes, ☃️maar omdat we koppig zijn en het ni regende, hebben we toch buiten gegeten. 😋 (Een of andere traditionele hotdog, moet je maar aan papa vragen)
      Om de avond in goede moed af te sluiten, heb ik het potje Patchwork grandioos verloren. 🎲 Dus toen heb ik 75 sec. in een hoekje gehuild, kaastaart gegeten, erboven opgekomen en in mijn boek beginnen lezen. 🤘🏼

Dat was de eerste dag in Zweden
      En nog niemand is opgegeten door een eland. 🎉

Mooie bloempjes 🌼

August 2, 2023 in Sweden ⋅ ⛅ 14 °C

Herinneren jullie nog die prachtige gele bloemen van de vorige Pinguin? Wel ik vond die mooi, dus heb er een paar geplukt voor versiering in ons huisje. Leuk hee. Daar heeft mama ook eens een nieuw kapsel bij mij uitgeprobeerd, en ik moet eerlijk toegeven, mama ik vind het wel mooi.
      Een boek, sauna en douche later zijn we gaan uiteten, want ja na zooooooo’n vermoeiende wandeling heeft de buik ook terug energie nodig natuurlijk.
      In de winkel hebben mama en Fee van het gratis inpakpapier meegenomen omdat “het mooie was en we dat thuis zeker kunnen gebruiken”. Dus als iemand binnenkort een cadeau krijgt met inpakpapier met rare vogels op: DAT IS INPAKPAPIER UIT ZWEDEN COOL HE

Fee en ik hebben onze avond in stress en wanhoop afgesloten opzoek naar een geschikte leidingsverdeling voor mijn scouts. Conclusie: het is chaos. Zoals Tok het zo mooi zei: ✨Een puzzel waarvan 10 stukken missen✨

En daar ga ik nu over dromen/nachtmerriën.

Hej då

Een dag van lezen

August 6, 2023 in Sweden ⋅ ☁️ 14 °C

Another day, another slay

En dat zei de zon vandaag ook, want zij liet zich vandaag eens zien!! Daarom besloten papa en ik met volle moed om een middagje te gaan wandelen in de mooie Zweedse bossen.
      Maar, in tegenstelling tot de zon, wilde de auto niet slayen vandaag en besloot die maar om even een platte band te krijgen. Dusja toen konden wij ni gaan wandelen

Namiddagje zwemmen dan maaaar!!! Beetje tannen moet ook gebeuren he. Dus onze dag bestond voornamelijk uit: sauna, schilderen, zwemmen, lezen, dutten.. niet verplicht in deze volgorde.

‘S avonds moesten we toch even testen of de autoband niet terug nog platter was gegaan, en zijn we maar even op restaurant geweest. Eenmaal terug hebben we nog wat gezamenlijke leessessies gehouden voor de kachel

Helaas is het ook al de laatste avond in ons huisje in de middle of feeeeckwhere. Maar dat werd gecompenseerd met een prachtige zonsondergang, waar Fee en ik voor de verandering ook nog maar eens even hebben gelezen.

Ik denk dat we alle vier veel en goede boeken mee hebben.

Delbo