Sweden
Stuvsta

Lokale vrienden

August 8, 2023 in Sweden ⋅ 🌧 16 °C

Goedemorgen schattebollemiekes
      Wij startten onze dag weer met een overheerlijk ontbijt en begaven ons daarna naar het treinstation. Nu vragen jullie jullie misschien af: “waar gaan die nu naartoe? Is Stockholm ni goe genoeg”. Nee hoor, we gaan ni al te ver. Maar maa heeft hier een vriendin van 30 jaar geleden wonen waren wij vandaag bij waren uitgenodigd! Een echte local Zweeds huis en gezin experience.

Context: Mama en Pia (de Zweedse vriendin) raakten bevriend in 1993 tijdens vrijwilligerswerk in Italië. Heb er even een mooi fotootje bijgestoken om voor jullie een beeld te kunnen schetsen.

Bij Pia (haar vriend Stefan en kinderen Stella en Fabian) hebben we lekkere soep gegeten en een theeje gedronken.

Tegen de middag begaven we ons terug richting het centrum. En begonnen wel af en toe de effecten van storm Hans te voelen. Mijn krullen kregen er alleszins meer chaos van.. En Fee, DIE IS GESNEUVELD ONDER EEN TAK ZOALS JULLIE KUNNEN ZIEN. Jammer.
      ‘S avonds was mama eens een kijkje gaan nemen bij een lokaal dansfeestje zodat ze het ni zou verleren. (Never stop dancing) #Kizzqueen19

En dan geef ik jullie nog een filmpje mee van de PRACHTIGE entree van ons hotel (geluid aan!)

Stuvsta