Sweden
Vajkijaure

Jokkmokk

June 14, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 12 °C

We gaan de poolcirkel ontmoeten. We wisten toen nog niet wat ons te wachten stond en hoe speciaal die dag zou worden 😏

We komen onderweg nog een vos tegen en rendieren.

Bij de poolcirkel is het druk. Er is net een bus Engelsen gestopt en dat geeft altijd een boel lawaai. We gaan de trappen op want ik wil natuurlijk wel Fikka (koffie drinken met iets lekkers erbij) doen in het restaurantje maar daar is weinig te beleven zonder gasten. De uitbaatster is ook niet vriendelijk en zegt ons nog geen goedendag.

Na de poolcirkel gezien te hebben rijden we nog even door naar de plaats Jokkmokk waar we nog even winkelen en een bezoek brengen aan het Ájtte museum dat je zeker gezien moet hebben. Je kunt hier de geschiedenis zien van de Sami door de eeuwen heen.
      We gaan verder op zoek naar een plaatsje voor de nacht en dan gebeurd het. We rijden een greppel in 😰
      Wat een ellende. Wil je deze pech bekijken? Hij staat op ons youtube kanaal.

Ik zal hier ook nog wat foto's toevoegen.Gelukkig komt alles weer goed dankzij onze dappere Viking in nood en niet te vergeten de NKC waar wij onze camper verzekering bij hebben en die ons uitstekend geholpen hebben.
      We vinden nog een plekje om te slapen, eten nog een kleinigheid en kruipen op tijd onder de wol.

Vajkijaure, Vájgájávrre