Switzerland
Aroser Weisshorn

Weisshorn met de kabelbaan

August 18, 2017 in Switzerland ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag wordt er geen wandeling door het hotel georganiseerd. Ik zou nog wel graag de Weisshorn beklimmen, één van de hoge bergen (2653 meter) in de buurt, maar voor Pleun is dat een te zware tocht. Er is wel een kabelbaan, dus ik besluit om toch naar Arosa te gaan. We gaan met de kabelbaan naar de top van de Weisshorn. Bovenop de top staat een groot restaurant. We lopen over de top en kijken aan alle kanten naar het uitzicht.

Daarna gaan we een wandeling maken naar beneden. In het begin zijn de paden behoorlijk breed omdat we in een skigebied zitten. Gelukkig zijn de uitzichten wel heel mooi. Na een tijdje gaan de brede paden over in kleine bergpaadjes wat veel leuker is om te lopen. We lopen via de Sattelhütte en Hauptichopf naar Scheidegg. Daar eten we onze boterhammen op een bankje met mooi uitzicht over de bergen. We lopen weer verder de berg af naar het Mittelstation. Dit is een station van de kabelbaan halverwege de berg. Omdat we toch een dagkaart hebben voor de kabelbaan, gaan we nog een keer naar boven en drinken koffie en cola in het restaurant. Daarna met de kabelbaan weer terug naar beneden..

In het hotel gaan we weer wat uitrusten op het terras. Ik klets wat met Paul en Marijke. Daarna douchen en eten. We eten frites met kip en salade. Dus de kinderen zijn blij. De rest van de avond weer in de woonkamer gezeten.

Weisshorn, Aroser Weisshorn, أرسوير فيسورن, აროზერ-ვაისჰორნი