• Day 8

Lake Manyara National Park

August 19, 2016 in Tanzania ⋅ ☁️ 27 °C

Vannacht in een Maasai hut geslapen en vanochtend lekker wakker geworden. Heerlijk de rust, geen geluid op de savanne met een mooie opkomende zon. Na een ontbijt zijn we vertrokken voor een rit van 4 uur naar Lake Manyara National Park waar we rond 13.30 aankwamen. Onze gids zorgde voor toegang tot het park en we startte met onze eerste "game drive". Het was een park, zoals de naam al zegt, rond een groot zout water meer. Veel bebossing en water dus veel dieren. De eerste 2 van de big Five hebben we gespot: Olifanten en Buffels. Daarnaast ook de nodige andere dieren, flamingos, pelikanen, ooievaars, zeearend, impalas, wildebeest, wrattenzwijn (Pumba😉), bavianen, blue monkeys en zo nog wat variatie aan dieren.
    Een prachtige eerste safari vonden we allemaal. We hebben genoten van het mooie weer, de dieren en uitleg van onze gids Kaleby.
    De rest van de foto's moet ik nog overzetten naar de mobiel dus die volgen later.