October 2016

Rooma lennujaamas

October 9, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 21 °C

Kadri täheldas, et Tartu on talviselt külm (pileti pildi järgi).

Käisime burksi söömas, sest järgmine kord saab süüa alles Kati juures Helsingis äkki (avastasime, et meil ikkagi hotellis hommikusööki pole). Burx oli hiigel ja suht hea isegi. Nüüd ootame väravas Helsingisse lendu.

Kuna tegin Kadrist ruttu lennuki uksel pilti, siis tore mees stjuardess pakkus, et ta teeb meist mõlemast. Lülitas tule põlema ja tegi meist pilti - jättis FinnAirist ikka väga positiivse elamuse!

Palermo lennujaamas

October 9, 2016 in Italy ⋅ ⛅ 25 °C

Meil tekkis ise ehitatud kohvritega probleeme kui lauas kuuldi, et neis on vein.

Jaanus ja Tea ostsid 2 kohvrit juurde ja pakkisime veinid ruttu ümber. Eelmises kohvris olid nad küll paremini ja kindlamalt aga no mis teha.

Hommik

October 9, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 18 °C

Kadri ärkas varem ja hakkas veine pakkima kohvritesse, aga kuidagi ilma lisa pagasita ära ei mahutanud. Lõpuks sai meil 2x20kg kohvrit.

Tea ja Jaanus ehitasid teibi ja veinikastidega endale 2 lisa kohvrit.

Sõime ruttu ja hakkasime lennujaama sõitma. Te lennujaamani oli kohati päris jube, aga õnneks ikka parem kui eilne hotelli sõit. Hotellis oli hirmus kõigil hirmus lärmakas kuna maja oli vist papist ja üleval toimus pidu kellelgi.Read more

Renoveerimisel iidne veinimõis

October 8, 2016 in Italy ⋅ ⛅ 17 °C

Külastasime ühte venimõisat Etna jalamil (1000m peal). Tuli välja et tegu on iidse munkade veini tehasega kuskil aastast 1000. Nüüd toimusid seal kõvad renoveerimise tööd mis on kestnud juba 2 aastat. Tundus, et naine, kelle vanavanavanaisa selle koha ostis ja pärandas, ehitab koos enda mehe ja veel paari inimesega vaikselt mõisa ülesse.

Nägime kuidas vanasti veini sõkuti ning järjest alla poole seina sees olevatesse vaatides lasti sademe pealt ära (umbes iga nädala pärast lastakse puhas vein alla poole puhtasse vaati jne). kokku kääritatakse 30-40 päeva.

See naine oli väga agar meile kõike näitama ja seletama, vahel pabistas päris palju tundus, kuna ta ei suutnud kõike enda inglise keelega edasi anda mis tahtis.

Nägime ja sõime vähemalt 100 aastat vanade viinapuude küljest marju. Mulle maitsesid valged, sest need olid head magusad, Kadrile punased. Üks hetk leidsime ka hurmaa puu, aga kõik olid veel toored.

Viinapuud olid istutatud astmetele, et vesi mulda ära ei uhaks.

Omanik plaanib vanadesse suurtesse vaatidesse teha turistidele ööbimise kohad. Huvitav kuidas see lõhnama hakkab!?

Etna otsas

October 8, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 18 °C

Otsustasime siiski, et läheme üles ja kōnnime vulkaani peal. Kuna purskamise ajal tekib tavaliselt kuni 9 väiksemat auku kust ka laavat voolab, siis me kõndisime ühele augule ringi peale. Ühest küljest oli kõik must ja puhus kuum tuul, kas siis päike küttis kuumaks või viimasest mai purskest oli maa veel kuum. Igast teistest küljest puhus külm ja tugev tuul.

Huvitav krõbisev pinnas oli, see vulkaaniline kivi on nagu aeroki kivi hästi auguline, kerge ja üpris õrn.

Etnaga pilti

October 8, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 18 °C

Tegime Etnast kaugelt pilti. Meil ilmaga täiega vedas, sest pilvi polnud üldse, lugesin foorumitest et tavaliselt tervet vulkaani ei näe, sest seda ümbritsevad pilved. Korjasime mōned vulkaanilised kivid ka.

Vulkanoloogia muuseum

October 8, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 20 °C

Käisime Etna muuseumis. See oli seest pool restoran. Alguses saime 20min videot, mis seletas Etna ajaloo kohta ja selle vulkaani iseloomu kohta. Ning hiljem siis noor tüdruk seletas kōike lisaks ja näitas asju. Etna on rahulik/voolav vulkaan, sest tema see keskvärk mis muliseb ja möllab on tipule lähedal ning sinna ei teki siis nii palju survet. Samuti, et probleemiks ei ole inimestele magma vaid maavärinad, mis purustavad maju. Magma üldiselt ei jōua kunagi linnadesse, mis seal ümber on. Väga äge oli see.Read more