Tailandia

Viajeros en este lugar
    • Día 17

Hello Nong Khai, bye sirila farm

24 de julio de 2022, Tailandia ⋅ ☁️ 26 °C

Wat jammer dat we sirila farm moesten verlaten, wat hebben we genoten van alle gastvrijheid van Peter en Gae en wat was het ontbijt en het diner lekker. Heerlijk om ook even bij te praten in het Nederlands. Peter is jarenlang de reisagent van thailand geweest voor o.a. Kras, summum, tui, enz dus veel kennis over Thailand en vol met leuke verhalen.
      Eerst een heerlijk ontbijt met zelfs Nederlandse kaas. Daarna de laatste spullen pakken met met een ‘omweg’ maar een van de mooiste routes van thailand gereden richting Nong Khai.
      Eerst nog gestopt bij Buddha hill, een tip van Peter, het was even zoeken maar uiteindelijk vonden we het. Prachtige buddha bovenop een heuveltje en een prachtig uitzicht over Loei.
      Via Chiang Khan naar Nong khai rijden, wat een prachtige route tussen de bergen door, langs de mekong, door kleine dorpjes heeft, bananenvelden, palmbomen, papaya velden en daar doorheen een mengeling van alles soorten verkeer. De lunch hadden we ook in een groter dorp, ook een tip van Peter, heerlijk met zelfs een thaise-engelse menukaart. Voor nog geen 9 euro met z’n 3-en gegeten en wat gedronken en nog lekker ook!
      Eind van de middag aankomt in onze hostel. We hebben hier een heel huis afgehuurd met 4 slaapkamers (met slot) een gemeenschappelijke woonkamer voor ons 4-en en ook 3 toiletten en 2 douches. Net een studentenhuis met een goede airco.
      Na flink zoeken hebben Emma en ik een massage gehad, Jack helaas niet :(, en hier het stadje in geweest. Het is echt compleet uitgestorven ‘s avonds, kennelijk is het na corona nog niet helemaal opstart terwijl het voorheen een bruisende walkingstreet had. We gaan het morgen wel allemaal zien. Nu lekker even relaxt in ons studentenhuis chillen. Tot snel allemaal.

También podrías conocer este lugar por los siguientes nombres:

Ban Bung Salai, บ้านบุ่งไสล

Únete a nosotros: