Joined June 2016 Message

Tussenstop Saudi-arabië

August 4 in Thailand ⋅ 🌧 26 °C

Na een goede vlucht met vooral veel slaap nu in Saudi-arabië geland voor een lange tussenstop. Dus eerst maar even een kopje koffie! De vrouwen hier lopen soms in volledig bedekt, maar er zijn er ook genoeg die toch wel de hoofddoek afgooien en de lange gewaden open hebben. In tegenstelling tot een paar weken geleden. Maar het blijft apart dat vrouwen en mannen gescheiden worden bij de security en zelfs niet mogen roken in het rokershok. Straks de volgende vlucht naar Frankfurt, maar eerst maar een beetje wakker worden hier. :)Read more

Jeroen van der Flier

Nou Stijn van de week op kho dan Road zag je er beter uit 🤪

Mooi gezicht

Allerlaatste dag Bangkok

August 3 in Thailand ⋅ 🌧 27 °C

Vandaag was het spullen pakken en echt de allerlaatste dag in Bangkok. Aangezien we redelijk wat geshopt hadden, met 2 extra stuks bagage. Dus de spullen bij het cafe aan de overkant neergezet en een hop-on-boot genomen naar Wat Arun. Daarna richting de grand palace en daar nog wat gedronken, terug naar onze pier en nog een massage genomen en dan toch echt de allerlaatste dingen gekocht. Heerlijk gegeten op een foodmarket, jack nog even naar de kapper geweest, die het veeeeeel te kort knipte :) en ik mijn nagels nog gedaan. Nu op het vliegveld en ready voor boarding.Read more

Petra van der Flier

Goede vlucht zo direct

Dank je wel

Goede,rustige vlucht toegewenst.😘😘😘😘

Dank je wel. Xx

Bangkok - fietsen & shopping

August 2 in Thailand ⋅ ☁️ 27 °C

Vandaag op vanaf de fiets Bangkok bekeken, een fietstour door allemaal smalle straatjes van Bangkok. door de smalle straatjes Chinatown over marktjes, over smalle stoepjes, langs drukke straten, langs streetart, langs het water, door de Portugese wijk (ja, echt) , met het veerpontje en allemaal met hier en daar een verfrissende drup regen. Zo leuk om te doen!
    In de middag even relaxen, Stijn in ons huisje, Emma nieuwe gel-nagellak bij de buurvrouw en Jack en ik een massage.
    Daarna richting Chinatown met het idee om nog wat winkeltjes te bekijken, maar alles ging zo eind van de middag dicht. Dus daar lekker wat gegeten van de streetfood en de taxi gepakt richting MBK om nog wat te shoppen, eh zeg maar gerust heel veel. Dus ook maar wat tassen gekocht zodat we alles naar nederland kunnen meenemen. Nu lekker in ons huisjes, potje gepest en met een biertje erbij erg gezellig. Morgen alweer onze laatste dag, dus alles inpakken. Voor straks welterusten allemaal!

Petra van der Flier

Klinkt weer goed vandaag ! Geniet vd laatste dag morgen en alvast goede vlucht en binnenkort spreken we een keer af in Amersfoort om ff bij te kletsen

Ko Homann

weer een leuke activiteit veel plezier en morgen een goede vlucht

Lien Homann

Wat een geweldig mooie dag hebben jullie er weer van gemaakt,Top,voor zo lekker slapen,en voor morgen een veilige vlucht toegewenst.😘😘😘😘

Dagje Bangkok, shopping & lichtshow

August 1 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

Vandaag even lekker relax in de ochtend, kids een beetje uitslapen en even chill wakker worden. Na een Thais ontbijt uitgeprobeerd te hebben, soort rijstensoep, toch maar een tosti gescoord bij de 7-eleven.
    Inmiddels kwam de regen met bakken uit de hemel, dus maar een grab taxi gepakt naar MBK shoppingcenter, waar ze echt 7 verdiepingen vol winkeltjes en een heuse indoor shoppingstreet hebben (lees ook nog allemaal kraampjes naast de vaste winkels) echt ongelovelijk wat ze er allemaal verkopen! Natuurlijk geen nep-artikelen meer, maar achter in de winkels toch een geheime ruimte hebben met nep spullen. Echt over de top! . We zijn erg goed geslaagd, vooral Jack. Die had naast Emma het meest van ons allemaal :)
    Na al het slenteren hadden we toch wel trek, dus maar Japans gegeten in een te leuk tentje met heuse time machine- bier en passievrucht-bier.
    Terug naar ons huisje spullen neergezet en bij ‘one day cafe’ met poes panda opgestuurde kleding opgehaald die Emma was vergeten bij de safari-tenten. Na een heerlijke iced coffee en was tips rijker, de gratis ferry genomen naar IconSiam waar een lichtshow zou zijn. Eerst maar wat gegeten bij de gezellige foodtrucks, heerlijke hamburgers en Italian soda in allerlei mooie kleurtjes.
    De lichtshow begon iets later dan gedacht, maar we hadden een mooie stek, vlakbij het water! Het was maar goed dat we niet 2 meter opgeschoven waren want die mensen kregen me toch een plens water over zich heen. De lichtshow was prachtig en na een korte ronde door het winkelcentrum, wat eerder leek op een soort thaise disneyland namen we de gratis ferry terug naar de overkant. Nog een drankje gedaan bij jacks cafe en een lekker footmassage nu weer terug in ons huisje. Morgen een fietstour, zin in!

Ko Homann

ook leuk een dagje winkelen

Jan Ham van den

Jack had dus ook een leuke winkeldag.

Zekers :)

Hello Bangkok

July 31 in Thailand ⋅ ☁️ 33 °C

Vandaag aangekomen in Bangkok, onze laatste stop. We hebben hier een schattig huisje met 2 verdiepingen van wel 100 jaar oud. Vlakbij de eerste straat van Bangkok. Overal mooie doorkijkjes en leuke steegjes en gelukkig ook in elke kamer een airco.
    Dus eerst maar bagage gedropt en gelijk geluncht en een rondje hier door de wijk gelopen. Stijn had geen zin in een massage, dus hebben Jack, Ik en Emma er een gehad, heerlijk!
    Vanavond afgesproken bij een restaurant met een michelinster voor hun pad phai. Uiteraard met wachtrij voor de deur en het leukste was samen met een auto collega van Jack, Jeroen en zijn vrouw Petra.
    Na ons eten naar Khao San Road gelopen en straat met flink wat barretjes, shopjes en vooral ook een plek, waar ze de raarste dingen verkopen in alle openheid. Van gegrilde schorpioenen en spinnen, tot wiet in allerlei kleuren, tot lachgas ballonnen, maar ook gezellige barretjes en winkeltjes. Erg gezellig om weer even bij te kletsen en bekenden uit Nederland te zien in Bangkok. Al met al een leuk dag! Wij gaan hier lekker slapen in ons huisje, tot morgen!

Oeps foutje, wel naar Bangkok

July 31 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag op tijd opgestaan, we gaan vliegen naar Bangkok. Bij aankomst op het vliegveld kwamen we erachter dat we dus niet op 31-7 hadden geboekt, maar op 31-8. OEPS FOUTJE.
    Maar gelukkig konden we nieuwe tickets boeken via ThaiLion die een 25 minuten later vertrekt. Dus gelukkig niet te lang wachten op het vliegveld, gezien het feit dat de meeste vluchten pas in de avond vertrekken of heel laat op de avond.
    Nu nog even wachten en dan kunnen we boarden. straks nog naar even kijken wat we met onze vlucht van 31-8 kunnen doen. Oh ja, ook nog even een leuke foto die je hier op elk toilet ziet om te voorkomen dat men bovenop het toilet gaat staan, te grappig :) Xxxx

Jack Homann

beetje jammer ja

Hammetje76

Gelukkig wel snel een plekje op een andere vlucht bemachtigd :)

foutje bedankt

Hammetje76

Tja, het was even niet anders

Phi phi maya & khai island

July 30 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Wat een prachtige dag hebben wij gehad, vandaag gingen we met de speedboat richting de phi phi eilandjes, prachtig gelegen en met fantastisch blauw water, dus om 7 uur op!
    Snel een tosti en koffie gehaald bij de 7-eleven en snel door naar de royal phuket marina. Daar werd iedereen verdeeld op boten, wij waren van team red en kregen dus allemaal een rood bandje om. Het zou een hobbelige tocht worden, dus emma toch maar een reispil gegeven, aangezien ze nog wel een zeeziek kan worden. Gelukkig viel het mee. Eerst een flink stuk varen richting phi phi don naar monkey island….met één (zichtbare) aap :) en door naar het snorkelen. Prachtig al die vissen en het koraal.
    De lunch was scheppen op een prachtig gelegen restaurant met hagelwit zand! Daarna door naar phi phi Ley. Langs een grot en uiteindelijk zwemmen in een prachtige lagune.
    Natuurlijk ook langs maya bay waar de beach met leonardo di caprio is opgenomen. Hij was gelukkig nog open want per 1 aug gaat hij weer 2 maanden dicht om de natuur te beschermen. Hier niet in het water zwemmen, maar mooie foto’s maken op het strand en genieten van het uitzicht. Echt prachtig daar!
    Als afsluiter naar kaya island, wederom een bumpy boottocht, maar gelukkig werkte emma haar reispil goed! Daar lekker op het strand gezeten en zelfs een jetski gehuurd. Heel cool.
    En weer terug naar de haven, wat een prachtige dag hebben wij gehad! Als afsluiter in Phuket eten bij de buurman - green leaf restaurant - heerlijk eten voor een schappelijke prijs met leuk personeel en bijna op het strand. Fijne avond allemaal!

wat een mooie dag

Lien Homann

Wat hebben jullie weer veel gedaan,en jullie ogen zoveel prachtige natuur mogen zien.In een woord, Prachtig.😄🌞😄🌞

Waterpark phuket

July 29 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Vandaag zijn we naar het waterpark gegaan, deze is pas open sinds mei. Echt prachtig Aangelegd en ligt bij phuket stad.
    Dus net de auto erheen, zo’n uurtje rijden. Het opende om 10 uur, dus we waren er nog voor 10 uur.
    In het park was het helemaal niet druk, dus een ligplek in de schaduw was snel gevonden. Lekker van de glijbanen afgegaan, vooral degene met een grote band waarbij je van een soort reuzeglijbaan afging was echt te gek. Helaas plensde het van de regen eind van de middag, het ging ook onweren, dus toch maar richting huis.
    Vanavond op onze vaste stek, the green leaf, gegeten.

Phuket City by car

July 28 in Thailand ⋅ ☁️ 27 °C

Vandaag gaan we onze auto ophalen bij de airport. Wel zo handig als he wat wil zien van het eiland die net zo groot is als singapore, dus een grab besteld na het ontbijt en richting vliegveld, zo’n 20 min rijden.
    Gelijk doorgereden naar Phuket old city, vol met oude Chinese handelshuisjes. Vanuit daar een tuktuk genomen die ons naar een mooi uitzichtpunt bracht en vervolgens naar een tempel. Daarna door naar een slangenfarm, tja, wat zal ik daarvan zeggen behalve dat we zoiets nooit meer gaan doen. Op papier leek het wel ok, maar de werkelijkheid was toch anders. Dus naar weer aflaten zetten bij Phuket old city, daar lekker geluncht (eggs benedict :)) en door naar de grote witte boeddha op de berg.
    Prachtig uitzicht, gigantische boeddha en ook apen die zomaar eten uit de handen van een klein meisje griste, jakkie!
    Bovenbij de boeddha kwamen we zelfs een aantal monniken tegen (check de foto bij stijn en Emma) en genoten we van de bijna zonsondergang.
    Omdat we best wel laat geluncht hadden, maar terug naar ons huisje en daar laat op de avond gegeten. Uiteraard niet zonder mijn paps te videobellen, want die is jarig vandaag! Happy birthday, paps!

engelien van hout

ideaal!

Hammetje76

Ja die tas moet je ook hebben he :)

engelien van hout

mmmm