Joined June 2016

Thuis.

August 24, 2019 in the Netherlands ⋅ ☀️ 16 °C

Zo laatste bericht. Vanaf Singapore heerlijk gevlogen naar Berlijn. We kwamen op tijd aan en de koffers waren er snel. Taxi pakken en ja gelukkig stond de auto er ook nog. Even snel ontbijt bij de lidl gehaald en op weg naar Amersfoort. Rond 15 uur waren we thuis. Al met al een erge fijne reis gehad de hoogte punten waren toch wel de oerang oetans en Borneo. Ook pulau pangkor was erg chill. Wat een beetje tegen viel was cameron highland 19 jaar geleden was het zoveel mooier. Ook hebben we heerlijk genoten van al het lekkere eten vooral op Penang. En het belangrijkste iedereen is weer heel terug en niet ziek geweest. Maleisie is echt een fijn land nu weer plannen maken voor volgend jaar iemand ideeën? Nou de volgende reis wordt Krakau in oktober tot dan maar weer. Als je zin hebt om meer foto's te komen kijken kon gerust langs we hebben er genoeg. Tot dan.Read more

Bye bye malaysia, hello singapore

August 20, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag is dan toch echt onze laatste dag aangebroken, spullen gepakt en nog even heerlijk naar het zwembad en strand geweest. Na de lunch nog even de laatste ringgits opgemaakt en daarna de taxi naar de airport. De international immigration is zo klein hier dat de deur zelfs gesloten was. Ook hadden ze maar 1 winkeltje na de douane, na 2 koffie en een paar snoepjes was toch echt alles op. :)
    Vlucht naar singapore ging top, nog even op het vliegveld hier en dan vertrekken we richting Berlijn.

Naar huis

August 20, 2019 in Singapore ⋅ ⛅ 31 °C

Vanmorgen lekker uitgeslapen en de spullen gepakt. Ontbijtje en daarna lekker naar het strand. Toen nog even geld opmaken dus shoppen en eten en om 15:45 een grab naar het vliegveld. Even inchecken nog de allerlaatste centjes opmaken en gaan. Eerste stop na 1:45 vliegen Singapore. Vliegveld is enorm groot dus genoeg te doen. Vlindertuin bioscoop en met de skytrain rondjes door de jewel rijden waar de hoogste indoor waterval is. Ondertussen ook nog wat eten en drinken en wachten tot onze vlucht gaat. Hij is al een half uurtje vertraagt dus we gaan nu om 00:55 plaatselijke tijd. Nou tot morgen dan maar weer. Welterusten.Read more

Laatste volle dag

August 19, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Vanmorgen opgestaan ontbijt lekker en weer scooteren. 1ste stop krokodillen park erg gaaf om te zien we mochten ook de krokodillen voeren. Daarna door naar een mooi strandje waar we wat gegeten gezwommen en gedronken hebben. Erg mooi daar. Daarna lekker scooteren door de rijstvelden en rubberbomen. Daarna nog ff zwemmen en een massage en wat opfrissen en shop tijd. Daarna lekker visje eten en nog meer shoppen nu alles plat bijna morgen helaas weer naar huis.Read more

Scooter, crocs & strand

August 19, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

We hebben de scooter toch maar een dagje extra gehuurd, het was zo leuk gisteren. Dus richting de crocodile farm gegaan, waar ze krokodillen opvangen en fokken. In een van de vijvers zitten wel 100 van die monsters. Brrrrrr.
    Ook het voeren gezien, maar volgens mij zaten ze behoorlijk vol. 4 van de 100 kwamen het water uit voor een kippetje. Daarna door naar een prachtig strand, even lekker plonsen en relaxen op onze laatste hele dag hier.
    ‘S avonds lekker gegeten en nog even geshopt. Morgen nog even naar het strand en dan vertrekken we om 6 uur richting singapore. Wat een fantastische reis hebben we gehad, ik zou hier wel willen blijven :)

Scooter sightseeing langkawi

August 18, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Vandaag begonnen met een heerlijk ontbijt bij een warung hier op de hoek van de straat. Daarna scooters gehuurd om naar de Langkawi skycab te gaan. Een cabine baan de hoogste berg van Langkawi op met prachtige uitzichten. Het was zo’n kleine 20 km rijden, lekker met een windje op de scooter met warmte hier. De cabine baan bleek een heel park om zich heen te hebben, dus naast de cabinebaan omhoog hebben we nog wat leuke dingen gedaan, zoals het 3d museum en skyrex (een attractie met dino’s). Het uitzicht was echt prachtig, volop genoten.
    Daarna richting de seven wells watervallen, waar we een heerlijke plons hebben gedaan. Na een douche thuis en een prachtige zonsondergang uit eten gegaan hier, aan het strand en met een super lief puppie van 6 weken. Emma is verliefd:)

Dagje scooter

August 18, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Lekker geslapen en nu wel een heerlijk ontbijt en daarna een scooter huren 6 euro per 24 uur past nog net binnen het budget. Eerst tanken daarna richting de skycab de kabelbaan op langkawi. Daar aangekomen hebben we optie b gekocht met time iets 3d en skyrex en de kabelbaan natuurlijk. Erg tof om in een cabine te gaan met 30 graden en geen sneeuw. Het uitzicht is echt fantastisch. Ook hebben we de skybridge gedaan deze is ook erg gaaf met glazen stukken erin dat je zo de diepte inkijkt. Toen weer terug time ding niks aan 3d art erg leuk en gaaf. Skyrex grappig. Daarna nog konijnen geknuffeld ijsje eten drinken eten enz en door naar de seven Wells Waterfall was ff lopen maar echt gaaf om daar te zwemmen. Uitzicht was ook top. Toen weer lekker terug scooteren en even omkleden. En eten bij thirst day erg lekker en aan het strand en wat nog gaver was was een puppy van 6 weken te lief gewoon. Emma mocht er de hele avond mee spelen. En Stijn nog even op de gitaar gespeeld. Daarna nog even laten scheren en nu best laat 23 uur ligt alles hopelijk plat. Morgen de laatste echte dag dus gaan we extra genieten want om eerlijk te zijn willen we echt nog niet naar huis toe. Tot dan.Read more

Zo'n zee strand

August 17, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

Vanmorgen scheen de zon dus eerst ontbijten mmm dat viel tegen. Toen naar het strand heerlijk, lekker liggen onder een parasol en de jongens zwemmen en met zand spelen. Tussendoor wat drinken en chips heerlijk. Toen in de middag douche happie eten massage en op weg naar Kuah night market. 25 minuten rijden. Markt was OK maar niet bijzonder. Eten was wel erg lekker. Bij ieder tentje lekker wat proberen. Daarna terug biertjes halen en alles plat. Morgen weer een dag tot dan.Read more

Relax, relax and enjoy langkawi

August 17, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag scheen een heerlijk zonnetje en zijn we na een uitermate slecht ontbijt richting strand gegaan. Het strand hier is heerlijk, niet te druk maar wel een hoop jetski’s. Heerlijk gezwommen, gelezen, zanddijken gebouwd, kortom heerlijk gerelaxt. Na een plons in ons zwembad, lekker een verlate lunch gehad en toch maar nog een massage genomen. Heerlijk!
    Daarna richting de nightmarket met de grab taxi. Deze viel een beetje tegen en volgens de locals ziet elke nightmarket er hetzelfde uit met dezelfde stalletjes, dus die hebben we afgestreept. Na een lekker potje pesten ligt alles nu op bed. Morgen hopen op een droge dag, dan willen we een scooter huren en het eiland rond crossen :)

Never miss updates of Hammetje76 with our app: