Thailand 2022

• 23videos
  • 25.4kkilometers
  • 21.0kkilometers
  • Day 1

Nachtje frankfurt

July 8, 2022 in the Netherlands ⋅ ⛅ 22 °C

Vandaag vertrokken vanaf huis. Alles bepakt en bezakt, alles in onze backpacks en er toch achterkomen onderweg dat we onze reisboeken zijn vergeten :(. We overnachten in frankfurt, morgen met het vliegtuig richting Bangkok, met een tussenstop in Saudie Arabië. Hopelijk zijn de wachtrijen niet te lang!
    De reis ging goed, wel druk op de weg, maar geen noemenswaardige file’s, vanavond een nachtje met zn 4-tjes in ons hotel. Vanavond al lekker gegeten in frankfurt. Nu nog een drankje en dan lekker richting bed.

• Day 2

Vertrek van vliegveld frankfurt

July 9, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Vannacht lekker geslapen en na een goed ontbijt vertrokken richting de parking, wat maar een kwartiertje rijden was. Het was niet druk op de weg en ook naar het vliegveld toe was het niet druk. Dus we waren zelfs nog voor 11 uur op het vliegveld. Na alle horror verhalen van schiphol en andere vliegvelden viel dit reuze mee! We konden pas om 13:00 inchecken dus maar lekker een kopje koffie genomen en de kids een hamburger.
    Om half 1 richting de incheck balie om alvast aan te sluiten, dus we stonden redelijk vooraan in de rij. Inchecken en door naar de eerste security, geen rij :) na een luchtje opgespoten te hebben en ook wat gegeten hebben richting de 2de security, ook praktisch geen rij. En nu wachten op boarding, vliegtuig staat er al, dus dat zal ook wel goedkomen. Saudi here we come :)

• Day 3

Saudi arabie, pfff

July 10, 2022 in Saudi Arabia ⋅ ⛅ 29 °C

Tjonge, bij aankomst in Djedda hoorde we al dat we 3 uur vertraging hadden. Lastig dat slapen op een vliegveld. Wel een mooi vliegveld, maar dat mannen en vrouwen apart is toch wel raar. Zelfs de security is gescheiden. Hopelijk vertrekt hij zo op tijd, nu eerst een bakkie :)Read more

• Day 3

Hello bangkok

July 10, 2022 in Saudi Arabia ⋅ ⛅ 30 °C

Eindelijk zijn we er, wel met 3 uur vertraging, maar wel een hele goede vlucht gehad. Door de security, met stempels :), ging allemaal reuzesnel. Het was echt helemaal niet druk op het vliegveld. Op de band waren onze rugzakken er ook al toen we kwamen aanlopen, dus na wat geld gepind te hebben met de taxi naar ons appartement. Jeetje, die is ontzettend ruim, allemaal snel een kamer uitzoeken en dan nog snel wat eten, want het was inmiddels al 22:30 lokale tijd. We hebben een kleiningheid gegeten in een over-de-top straatje vol met regenboogkleuren, homo’s en omgebouwde mannen/vrouwen. Al met al reuze gezellig. Nu lekker op bed, lekker slapen en morgen gezond weer op. Slaap lekker allemaal.Read more

• Day 4

Bangkok

July 11, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 26 °C

Vandaag de wekker maar gezet om 9:00, je kan maar beter zo snel mogelijk in het ritme zitten :) manlief was al even wakker, maar de rest lag nog lekker op een oor, inclusief moi.
    Na een heerlijk kop koffie beneden (zeg maar een hele sloot koffie) op naar de 7-eleven voor een tosti. Tjonge, wat hadden we daar zin in. Helaas waren de hamkaas tosti’s op, dus hebben we ons maar op andere smaken gestort. Daarna een hindoetempel bezocht, na een corona check met de app of we gevaccineerd waren mochten we naar binnen. Uiteraard moesten de schoenen uit. Prachtig al die kleuren, de mensen waren complete schalen aan het offeren met bloemen, kokosnoot, bananen, olie, etc. En op de achtergrond herhaalde zich eenzelfde deuntje.
    Na de tempel wilde we naar het unicorncafe, maar helaas was die op maandag gesloten :( Dus toen maar een traditionele massage, in een thais pakje gehesen en daarna een heerlijke drukpunten massage, waarbij ze zelfs over je heen lopen.
    Met een tuktuk richting de rivier gegaan en na een heerlijke lunch een boottocht gemaakt door de klongs van Bangkok. Simpele houten huisjes, enorme tempelcomplexen en varanen in overvloed.
    Nadat we afgezet waren zijn we richting wat pho gelopen, waar de enorme boeddha ligt van 46 meter lang en 15 meter hoog. Een prachtig complex en super rustig momenteel.
    Met de taxi richting de kartbaan, tja je moet er wat voorover hebben. Waar de box tussen benen je moet laten geloven dat je in een echte kart rijd. Jack stond meer dan de helft stil. Ach het was wel grappig.
    Lekker met de taxi naar ons complex en snel de zwemkleding aan voor een plons in het zwembad. Inmiddels was het alweer 20h, van mijn collega minke had ik een tip gehad van een restaurant en die zat toevallig vlakbij, mango tree. Daar hebben we heerlijk gegeten.
    Op de terugweg nog over een nightmarket gelopen die een iets ander thema had dan je zou verwachten, voor met schaars geklede vrouwen. Dus maar lekker richting ons appartement. Morgen richting ubon rattachini met het vliegtuig!

• Day 5

Bye bye bangkok

July 12, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

Vandaag een reisdag richting ubon ratchathachani. moest zelfs opzoeken hoe je het schrijft. Dus de spullenboel weer inpakken met lekker kopje koffie erbij. Dat is wel het fijne van Bangkok tegenwoordig, goede koffie in overvloed verkrijgbaar.
    Gelukkig konden we tot 12:00 in ons appartement blijven, dus eerst maar een lekker ontbijt bij de koffie club. Zelfs eggs benedict stonden op de menu kaart, dus dat was makkelijk kiezen.
    Nog een klein rondje over de markt en daarna de backpack pakken en met de grab taxi naar het vliegveld. Toen we ons appartement uitliepen stonden de 4 schoonmaaksters zelfs al klaar.
    Nu op het vliegveld even lekker chillen voordat we de lucht ingaan. Tot straksjes!

• Day 5

Hello ubon ratchachani

July 12, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 25 °C

Heerlijke vlucht gehad, na het opstijgen even een dutje gedaan met Stijn, heerlijk! Toen ik wakker werd was het buiten al helemaal groen, prachtig, wat een verschil met Bangkok!
    Onze transfer stond al klaar en dat bleek de baas te zijn van het prachtige hotel waar we verblijven. Een echt familie bedrijf wat via opa naar mama naar kleinzoon is gegaan. Echt prachtig! Het ritje ernaar toe duurde een half uurtje en ondertussen heeft hij van alles verteld over het candle festival, waar we morgen naar toe gaan. Morgen worden kennelijk de kaarsen van de ene locatie maar de andere gebracht en overmorgen is er een grote optocht. Zo benieuwd!
    Heerlijk gegeten bij een kleinschalig restaurant om de hoek, waarin onze google translate goed van pas kwam :) Al met al waren sommige gerechten best pittig, maar heerlijk van smaak. Nu even snel onder de douche en daarna lekker slapen. Weltrusten voor straks

• Day 6

Candle festival @ubon

July 13, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 25 °C

Na een echt voortreffelijk ontbijt in ons hotel een grap taxi genomen naar het park in het centrum van ubon ratchachani waar alle festiviteiten plaatsvinden. Ze waren al druk bezig met alles opbouwen, dus hebben we eerst een kermis/markt verkend. Emma en stijn zijn nog een soort calippo geweest en samen hebben we markt verkend en natuurlijk ook wat gekocht. Het is hier echt extreem goedkoop, dus de eerste kleding is al gekocht :) ook hadden ze allemaal dieren staan in een veel te klein hok, die je zelf melk kon geven. Varkentjes, schapen, geitjes en ook kittens, hamsters, konijntjes. Zo zielig eigenlijk, maar kennelijk heeft de thai hier geen enkele moeite mee. Het liefst zou je ze allemaal wel willen kopen en willen vrijlaten, maar goed daar schiet je niets mee op:(
    Daarna een grabtaxi genomen naar het kampoeng museum cafe, waar we een heerlijke lunch hebben gehad en je ook een mini museum had waar je kon zien hoe zijde gemaakt werd. Die voor het eerst weer open was sinds 2 jaar. Echt interessant en prachtig gelegen! Daar kregen we als tip om ook het naastgelegen museum te bezoeken waar kennelijk een nationale zijde artiest vandaag was. Hij maakte zelfs een praatje met ons, tja, zo heeft het toch een voordeel als je als enige toerist hier rondloopt. Maar vooral ook mooi om te horen hoe gepassioneerd hij is over zijn zijde werk.
    Daarna terug richting ubon met een taxi, waarin we behoorlijk schrikken dat er een meisje in de kofferruimte lach. We hebben hem maar een extra fooitje gegeven.
    Nu kwam het lange wachten op de optocht, gelukkig zaten we op een plek waar van alles gebeurde maar al met duurde het behoorlijk lang voordat het begon. (Extra oefenrondje, hoge officials welkom heten, veel te lange toespraak van een belangrijke thai, vertaling in het kort in het Engels,enz)
    Maar het was het wachten meer dan waard, wat een prachtige beelden, prachtige dansers, aangeklede dames en heren. Na een heerlijke maaltijd op de nightmarket nu weer in ons prachtige hotel. Even lekker chillen!

• Day 7

Candle festival @ubon day 2

July 14, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 26 °C

Na een heerlijk ontbijt in ons fantastische hotel zijn we weer met een grab-taxi naar het centrale plein gegaan en hebben we ons weer ondergedompeld in alle festiviteiten hier in ubon. Vandaag is de mooiste optocht en gaat de jury de mooie praalwagen kiezen.
    Het was al behoorlijk druk, dus we werden al op een eerder punt afgezet. Langs al die mooi geklede dames en heren lopen is zeker geen straf, wat een pracht en praal en allemaal vrolijke mensen. Wat opviel waren alle mannen die ook gekleed als vrouw aangekleed waren, zo grappig. Toch maar naar ons stekkie op de tribune gelopen, waar iemand van het leger iedereen tegenhield. De zon begon inmiddels behoorlijk te schijnen en na wat knikjes van de tribune toch maar geprobeerd of we op de tribune mochten. Zowaar mocht dat en zo hadden we een mooie plek om alle pracht en praal te bewonderen.
    Het was inderdaad nog mooier dan gisteren, meer dansers, meer muziek en de praalwagens liepen sneller door. Ook veel meer publiek en de dames achter Emma en mij hadden de grootste lol om een wagenvol met water waarop 2 mannen rijstplantte en eruit haalde en vervolgens met een grote vis de handen in de lucht stak. Ook de verklede mensen als dierenpoppen vonden ze geweldig. En al snel wilde ze allemaal selfies met ons.
    Sommige groepen dansers waren wel 120 man groot, echt een genot om het allemaal te zien.
    Inmiddels hadden we flink wat dorst en na een iced coffee en icetea hebben we een thaise massage genomen. Heerlijk!
    Daarna nog over de markt gelopen waar het aanbod eten/drinken en andere handelswaar niet te geloven zo groot was. Tussendoor stonden alle praalwagens te pronken. Vanwege de hitte moesten die ook koel gehouden worden, dus regelmatig werden die voorzien van wat water.
    Nog wat leuke spulletjes gekocht en daarna naar een restaurant. Nou dat hadden we beter kunnen overslaan, het was er echt te druk, kregen eten na elkaar en stijn kreeg zijn bord pas 2:15 uur na binnenkomst. Er kon ook geen mens engels daar. Gelukkig hadden we google translate zullen we maar zeggen.
    Met de grab terug naar het hotel en gezellig met de eigenaar nog wat gedronken hier beneden. Ongelofelijk dat deze plek 40 jaar heeft leeggestaan, 4 jaar geleden volledig is gestript en daarna met nieuwe constructie helemaal weer is opgebouwd. Mooi om te zien dat er wel veel oude details zijn teruggekomen, dat maakt het echt een uniek hotel. 3 jaar heeft hij erover gedaan en sinds maart is hij eindelijk open. Het is een echt een prachtige plek geworden. Nu lekker slapen, morgen gaan we de auto ophalen en naar onze nieuwe stek khemmarat.

• Day 8

Lekker ontbijt en daar gaan we weer

July 15, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 27 °C

Vanochtend heerlijk ontbijt gehad, zo een taxi naar het vliegveld om onze auto op te halen. Dag hotel velawarin, we hebben met plezier hier verbleven.