Таиланд
Ban Kho Lang

Узнайте в FindPenguins, куда ездят другие.
Путешествующие в этом месте
    • День 5–7

Khao Sok National Park

19 ноября 2023 г., Таиланд ⋅ ⛅ 27 °C

Dag 1/3

Na een busrit van 11u vanuit Bangkok tot Surat Thani en nog een ritje van een uur met een minivan, komen we aan in Khao Sok. Plots werd een 3-daagse Tour toch een 2-daagse. Communicatie is niet altijd eenvoudig hier (maar waar wel 🤪🤷‍♀️).

Slaap was niet echt onderdeel van de voorbije dagen, dus eerst een dutje en dan trek ik er zelf op uit. De Wing Hin waterval wordt aangeraden en is eenvoudig zelf bereikbaar. Off we go! Een tochtje van een 8-tal km, over een eenvoudig begaanbaar pad. De waterval is klein maar mooi. Impressed ben ik niet, maar geniet wel volop van de natuur 🥰 inclusief cute aapjes (lemurs) die niet bij de eerste ontmoeting op mijn hoofd hebben geplast (thank you Bali). Even zien dat ik voor zonsondergang terug ben, want een koplamp is handig als je ze dan ook effectief bij hebt 🤷‍♀️.

Buiten het National Park is er hier weinig te beleven, maar dat is perfect. Douchen, eten en de avond afsluiten met een heerlijke Thaise massage. Het is hier al merkelijk duurder dan in Bangkok: 400 THB (€10,5) voor 60’ i.p.v. 250 THB (€6,5) 🤪. Ik ga alvast heerlijk slapen 🥰

Dag 2/3

Om 9u word ik opgepikt om te vertrekken voor de 2-daagse Tour. Ongeveer een uur voordat we bij de pier aankomen en overstappen in een longtailboot, waarmee we Cheow Lan Lake. Mooi, maar zeker niet impressed. Door wat motorpech komen we pas 3u later aan aan de floating rafts waar we de nacht zullen doorbrengen. Maar eerst nog een (kleine) wandeling in 1 van de plekken in het national park. Nadien hebben we wat tijd om te relaxen. Een plonske in het meer is zelfs niet verfrissend, heerlijk warm water 🥰

Dag 3/3

Ik sta extra vroeg op om de zonsopgang aan het meer mee te maken. Heel de wereld lijkt nog te slapen, muisstil, lichtgolvend water, magisch… Dit is echt zo rustgevend. Tot nu zeker het mooiste moment van de vakantie 🥰

Niet veel later vertrekken we op ochtendsafari met de longtailboat. We spotten wat aapjes, vogels, maar vooral de rust is heerlijk. Nadien ontbijten en dan gaan we terug richting de pier, om ergens op de terugweg richting Khao sok nog ergens te lunchen. De trip was zeker ok, maar heel chaotisch, overpriced en had veel meer hikes verwacht.

Bij aankomst aan Khao Sok heb ik nog een uurtje voor de minivan richting Khao Lak me oppikt. Dat geeft me nog net voldoende tijd voor een heerlijke Thaise massage 🥰 In Khao Lak moet ik nog enkele dagen overbruggen voor ik aan mijn duiktrip begin 🥰