Thailand
Huai Hua Ngu

Dag 10: Elephant Care & Chiang Rai

February 3, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 18 °C

Na opnieuw een redelijk kort nachtje checken we weer uit bij ons hostel en gaan we mee met het elephant care project. We hebben een halve dag geboekt, dus zullen 's middags weer terug in chiang mai zijn.

Na een uur rijden komen we in een groen gebied aan waar we de eerste olifanten al zien. We kregen speciale kleding aan alvorens we naar de olifanten gingen. Een erg enthousiaste gids (die ook best wat Nederlands kon praten) gaf antwoord op alle vragen die we hadden.
      Met een groepje van vier gingen we kennis maken met de olifanten, waar ook een lief baby olifantje bij zat. We kregen allemaal een tas vol bananen en suikerriet die we konden voeren.
      Vervolgens liepen we met de olifanten de berg op om te leren hoe je een medicijn maakt wat onder andere infecties tegen gaat.
      Onderweg aten de olifanten alles wat los en vast zat. Ze eten namelijk 250kg per dag.

Het medicijn bestond uit meerdere soorten kruiden, groenten en fruit. Na dit handmatig te hebben fijn gestampt mochten we dit met de blote handen voeren aan de olifanten. Rechtstreeks in de mond.
      Na de lunch was het zo ver. Het wassen van de dieren met kommetjes water en een borstel. We hebben genoten van de speelsheid en hoe ze ons met water nat sproeide met hun slurf. De olifanten rolden in het water, wat we niet hadden verwacht van zulke grote dieren.
      Helaas was het hierna weer tijd om terug te gaan, maar we hebben genoten.

Bij terugkomst hebben we ons laten afzetten bij het busstation om zo door te reizen naar Chiang Rai.
      We konden 15min later al de bus pakken, dus dat was een meevaller. Er werd eten en drinken uitgedeeld. Daarna gingen ze rond met plastic zakjes, die alleen aan de Chinese mensen uitgedeeld werden. Eerst wisten we niet waar het voor was, maar toen we ze hoorden rochelen, was het duidelijk. Erg vies! Het was maar goed dat we helemaal achterin zaten.
      Na zo'n 3 uur reizen kwamen we aan in Chiang Rai, waar we weer op zoek gingen naar een plek om te slapen.
      We kwamen terecht in een fijn guesthouse (Jansom house) met een erg fijn matras en een warme douche! Vooral de douche is heerlijk na een aantal dagen koud douchen.

Huai Hua Ngu, ห้วยหัวงู