• Day 6

Onderweg naar Chaves Portugal

September 8, 2022 in Portugal ⋅ ☁️ 13 °C

Vanuit Irun richting Chavez. Mooie weg langs San Sebastian met veel tunnels en viaducten. Daarna op de Spaanse hoogvlakten. Stond veel wind en weinig zon.

Na Léon richting Portugese grens moesten we nog een bergrit door. Hier de eerste echte regenbuien gehad van de vakantie. De schade van de verschillende bosbranden was duidelijk te zien. Vlak voor de grens was een enorm gebied afgebrand. Ook delen die aan de rand van dorpen lagen.

Rond 5 uur passeerden we de grens en kregen gelijk een 1 cadeau. In Portugal is het een uur vroeger. De weg afgedraaid richting Chavez en naar het beginpunt van de N2 gereden. Ons doel van deze vakantie. We volgen de N2 tot en met Faro.

Vlak het stadje zijn we naar de camping Quinta do Rebentao gereden. Besloten om hier een rustdag te nemen.

---

From Irun direction Chavez. Beautiful road along San Sebastian with many tunnels and viaducts. Then on the Spanish plateaus. There was a lot of wind and little sun.

After Léon towards the Portuguese border we still had to go through a mountain ride. Had the first real rain showers of the holiday here. The damage from the various forest fires was clearly visible. Just before the border, a huge area had burned down. Also parts that were on the edge of villages.

Around 5 o'clock we passed the border and immediately received a 1 gift. In Portugal it is an hour earlier. Turned the road towards Chavez and drove to the starting point of the N2. Our goal for this vacation. We follow the N2 to Faro.

Close to the town we drove to the Quinta do Rebentao campsite. Decided to take a rest day here.