United Kingdom
Housel Bay

Lizard Point en Kynance Cove

August 10, 2023 in England ⋅ ☁️ 18 °C

Het zou een zonnige dag worden, dus perfect om naar het zuidelijkste punt van het Engelse vasteland te gaan, namelijk Lizard Point.
      Onderweg er naartoe reden we echter de mist in en deze werd alleen maar dichter.
      Dat mocht de pret en drukte niet drukken, want dat het hier heel toeristisch is, dat was meteen duidelijk.

Door de mist hadden we helaas geen prachtige vergezichten, maar het zag er wel heel mysterieus uit. En toch heel gaaf. We hebben ook nog paar zeehonden gezien.
      Vanuit Lizard Point zijn we naar het Lizard Wireless Station gewandeld. Dit was een hele mooie route langs de rotsen/ kliffen af. Met iedere 20-30 seconden de misthoorn voor boten, zodat ze weten dat ze vlakbij rotsen zijn. Dit is een heel hard geluid (logisch) en dat wordt bij alle rotsen weerkaatst, het echoot nog wat na.

In Lizard Wireless Station heeft de Italiaanse Marconi 1901 een experiment uitgevoerd om via radiofrequentie te communiceren met schepen. Hier stonden oude exemplaren van morse apparaten en ontvangers. Heel leuk om te zien.

Hierna zijn we weer terug gewandeld naar de auto via dezelfde route en zijn we naar Kynance Cove gereden. Ook dit is heel toeristisch, maar ziet er op de zonnige plaatjes anders uit dan in de mist. Daarnaast liggen er 2 grot ingangen, maar doordat het vloed was, moest je er eerst naartoe door het water. Ondanks dat Jelte en Leon dit heel graag zouden doen, hebben ze dit niet gedaan. Met de belofte dat we nog een andere grot zoeken 😁.

In de avond nog lekker gegeten in de pub. Gelukkig maar, want 's avonds begon het flink te regenen. En de avond afgesloten met zijn vieren een potje Rummikub.

Housel Bay