United States
15N20W26ABC_01 Well

Køredag gennem Montana

July 3 in the United States ⋅ ☁️ 18 °C

Bye bye Bozeman, hello West Glacier.
      Vi brugte hele dagen på kørsel på kørsel fra syd til nord, hvor vi skal bruge et par dage i Glacier Nationalpark.
      Vejret gennem Montana var ikke ligefrem clear blue sky. Det var nærmere alpe-vejr, som skiftede mellem solskin, regn og torden. Det tog udsigten fra os, og det var jo lidt ærgelig, selvom vi nok ikke har noget til gode på den front.
      Køreturen bød på bynavne som Jens, Jette, Big Arm og Hungry Horse til stor morskab for os. Vi kørte gennem et indianerreservat hvor de største vejskilte både stod på engelsk og et indiansk sprog med mærkelige bogstaver. Dejligt at de trods alt anerkender det oprindelige folk (efter de jagtede og slagtede dem).
      Undervejs på highway så vi omkring 50 kors fra dødelige trafikuheld. Det var en makaber påmindelse om at køre forsigtig.
      Ellers bød Montana på guddommelige beskeder på skiltene, Jesus Is lord og den slags religiøse propaganda. Bedst var dog en fyrværkeribod som hed “Hong Kong Harry’s Fireworks” - stærkt! Hvis jeg fejrede 4. juli, ville jeg helt sikkert købe krudt hos ham.
      Vores cabin i West Glacier var skøn. Vi vaskede tøj i vaskeriet og grillede pølser på vores porch. Regnen silede ned men aftensmaden var det bedste måltid indtil videre.

15N20W26ABC_01 Well