United States
Agua Dulce

Dag 21, Vasquez rocks & Agua Dulce

May 19, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Mag ik nog even terugkomen op gisterenavond? Ach, het is mijn blog, natuurlijk mag ik dat. Eind van de dag was er een mobiele fysiotherapeut aanwezig bij de RV site. Ze volgt een beetje de ‘bubbel’ (waar de grootste groep PCTers op dat moment is) en biedt haar diensten aan voor een ieder met fysio klachten. Toevallig behandeld ze mensen waar ik mijn avondeten nuttig. Terwijl ik mijn salade en chickenwings (ja, ik eet meer dan enkel burgers en pizza) naar binnen werk, zie ik een heel scala aan mensen passeren en leer ik van alles over knie, enkel, voet, onderbeenspieren, blaarpreventie, stressfracturen en ga maar even door. Ondertussen prijs ik mezelf gelukkig dat ik het geheel klachten en pijnvrij kan aanschouwen. Een goede voorbereiding is half werk? In ieder geval, Klaas, als je dit leest, heel erg bedankt 👍💪.

Terug naar het heden, de dag start anders dan mijn gemiddelde dag. Er is geen wekker en heb al helemaal niet de intentie om vroeg te vertrekken. Ik wordt wakker om 6:30, eet wat, bezoek het toilet en kruip nog even terug in de slaapzak. Ik heb vandaag meer dorst dan de andere ochtenden, te veel bier op gisteren? Tja, trail magic!

Niet veel later begin ik toch langzaam aan op te ruimen. Eenmaal ingepakt eet ik nog wat en zeg een aantal mensen gedag. Om 8:45 loop ik het terrein af en begin al wat dingen te bedenken die ik deze middag kan gaan eten in Agua Dulce 😋.

Het pad lijdt me in de ochtend door Vasquez rocks, imposante rotsformaties die me terug dien denken aan noordwest Argentinië. De afwisseling in landschap is zeer welkom!

Niet veel later kom ik aan in Agua Dulce, het terras zit al aardig vol met wandelaars en ik sluit erbij aan. Ik bestel 2x eten, het is erg goed en ik lijk inmiddels onverzadigbaar. Een kleine drie uur later is het toch weer tijd om wat kilometers te gaan maken. Terwijl ik mijn waterflessen nog even vul spreekt een vrouw mij aan en vraagt zich af wat wij doen. Ik leg het haar uit en ze kijkt me stomverbaasd aan, maar ze vind het fantastisch. Als ik niet veel later met twee gasten het dorp verlaat stopt ze nog even, ze wil ons graag iets geven, maar ze heeft niets bij haar. Dus ze geeft me 10$, ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, maar accepteer het omdat ze er opstaat dat het aanneem. We passeren nog een kleine winkel en ik trakteer mijn companen op wat drinken. Terwijl we deze opdrinken, dringt het tot ons door dat we nu bijna officieel zwervers zijn 😉,

Ik laat deze twee heren achter me en zet de pas er stevig in, om toch nog wat afstand overbrugd te krijgen vandaag. Het is nabij 19:00 als ik een aardig plekje vind voor de nacht. Ik kijk terug op een zeer vermakelijke dag!

👋👋

Driving past LA

April 12, 2018 in the United States ⋅ ☀️ 11 °C

As we actually stopped before La the night before, it took about 2 hours just to drive around it on the North. It really surprises us how quickly it turned dry and desert like, especially after the super green coastline of the last few days, the contrast was incredible. I think I squealed a little bit, when a tumbleweed first rolled across the road of us.Read more

Agua Dulce