United States
Alamo Township

Onze daktent wordt een vliegend tapijt

May 14 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Vanuit de Valley of Fire rijden we terug naar de Interstate 15 en vervolgen onze weg noordwaarts over de US93. De weg voert door een lange vallei die is begroeid met kleine bomen en Joshua Trees. Nevada bestaat voor een groot deel uit uitgestrekte bergketens die noord-zuid lopen. Het is een drukke truck route en op een gegeven moment komt ons een oversized transport tegemoet met een half huis op. We rijden net allebei naar beneden toe en ik hoor Esther zeggen dat onze daktent over de weg stuitert.

Blijkbaar is er een soort vacuüm ontstaan door het volume en snelheid van de truck, wat de steunen van de dakdragers niet aankonden. Gelukkig reed er niemand anders op de weg en vliegt de daktent de berm in. Wonder boven wonder is er niemand gewond geraakt. We nemen foto's, leggen alles goed in de berm en rijden terug naar de Interstate waar we bereik hebben. We spreken met de verhuurder, ikzelf leg hem mijn plan voor, want we willen verder. Hij heeft nog eenzelfde Ford Bronco Sport die morgen verhuurd is. Ik haal hem over die te brengen en onze auto te fixen voor de huur van morgen.

Het duurt lang, maar tegen 18 uur komt hij met de auto aanzetten en laden we alles over. Een uur later zijn we weer onderweg, de beoogde kampeerplek halen we niet meer voor het donker. Tegen de schemering komen we langs een meer waar kampeerplekken zijn en daar is gelukkig nog plaats. We eten een van onze trekking maaltijden op, die we bij hebben voor zulke situaties en met alleen kokend water te maken zijn. De Mexicaanse bonen/rijstschotel smaakt heerlijk 😊. Het was ontzettend schrikken vanmiddag, maar we zullen maar zeggen eind goed, al goed.

Alamo Township