United States
Alberta Peak

Dag 39, Twee gezichten

June 15 in the United States ⋅ ☀️ 16 °C

Ik moet de haringen uit de bevroren grond trekken vanochtend. Niets van gemerkt vannacht maar nu ik weer buiten sta koel ik snel af. Zaak om snel in beweging te komen, spullen in mijn tas en lopen.

De sneeuw is nu hard waardoor ik er overheen kan lopen, de spikes zijn nu wel een must. Even later komt ook de pickel van de tas als de hellingen steiler worden. Het is af en aan met de sneeuw deze ochtend en sommige stukken zijn pittig. Het kost me dan ook veel tijd om er doorheen te komen, de eerste vier uur heb ik welgeteld 10km afgelegd 🐌. Maar ik heb er veilig vanaf gebracht dat is het belangrijkste.

Als ik op het hoogste punt van vandaag aankom schijnt te zon nog flink, ik maak er optimaal gebruik van door mijn tent uit te spreiden op een rots zodat hij kan opdrogen van afgelopen nacht. Ik vertrouw het weer hier voor geen gulden, dus als de zon schijnt pak ik mijn kans.

Nu de afdaling nog, ook hier voldoende sneeuw. Die nu wel zacht is, de spikes zijn niet meer nodig aangezien ik toch met elke stap wegzak in de sneeuw. Ook hier weet ik goed er van af te brengen, maar nog steeds langzaam.

Na de lunch verandert alles, ik daal wat verder af, kom weer in een bos en de sneeuw is zo goed als verdwenen. Nu kan ik weer een lekker tempo aanhouden. Behalve dat ik in blowdown (zo worden omgevallen of omgewaaide bomen genoemd) city terecht kom. Het is weer een middagje apenkooien in het bos…

Ik heb een hutje op het oog voor vannacht, geen idee of dat toegestaan is maar wat zou het. Eerst nog even een stukje klimmen tot aan een skipiste, voorbij een steile rotswand en dan staat ie daar, mijn accomodatie voor de avond. Geen idee wat ik moest verwachten maar het is droog en vrij van wind, dus ik ben tevreden. Er zijn nog twee andere wandelaars met hetzelfde idee, er is voldoende ruimte dus geen probleem.

Oh he, het heeft maar enkele druppeltjes geregend vandaag. Dat noem ik vooruitgang.

(Het filmpje is een passage die ik gedaan vandaag)

👋👋

Alberta Peak, Q49008582