United States
Arnot Peak

Dag 51, Bospizza

June 18, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 1 °C

Terwijl het in NL 35 graden is word ik wakker in een bevroren wereld. Mijn waterfles is bijna volledig bevroren, ijs op mijn tent en ook mijn schoenen bevroren. Die waren gelukkig niet super nat, het valt mee hoe ‘hard’ ze zijn.

Afijn, het kwam voor mij wat onverwacht maar dat kan mij niet ontmoedigen 😊. De ochtend blijft erg fris, de donsjas en handschoenen blijven vrijwel de hele ochtend aan. Dat is nog niet eerder voorgekomen. Het voordeel van de vrieskou is dat ook alle modder bevroren is, dat zijn nu ijskristallen geworden. Ik word niet nat of vies en het maakt een aangenaam knarsend geluid als ik overheen loop.

Ik heb blijkbaar nog een bergpas te goed, die had ik nog niet gezien op de kaart. Bergpassen zijn altijd leuk, aan de andere kant is altijd een compleet nieuwe wereld. Dat is bij deze niet anders, ik eet een reep op de pas en ga snel naar beneden. Het is nog steeds erg koud en stil zitten is dan niet het beste idee.

Rond lunch tijd kom ik enkele ‘weekend warriors’ (mensen die een weekendje op pad gaan, ik heb de term niet verzonnen) tegen. Ze vertellen me dat er niet veel verderop trail magic is. Dan wacht ik even met de lunch en voer het tempo een beetje op.

Deze mensen hebben een hele keuken gebouwd op de bosrand net naast de weg. Ze bieden aan een pizza voor me te bakken. Ondertussen hebben ze salade, fruit, koekjes, chips, drankjes en nog allerhande lekkernijen. En dan vergeet ik het beste nog, ze hebben ook sokken. Dat is precies wat ik nodig had, aangezien ik eergisteren er een gat in gelopen heb. Wellicht de beste trail magic die ik op het pad ga vinden!

Ik blijf ongeveer 45 minuten rond hangen en prop me vol, dan is het toch weer tijd om wat kilometers te gaan maken.

Het landschap in de middag doet me denken aan jurassic park, got en lotr. Heel ruig gebergte in allerlei kleuren, ik verwacht door iets van vulkanische activiteit maar ik ben geen geoloog 😉.

Eind van de middag komt die dan toch, de beloofde sneeuwbui. Ik pak me wederom goed in heb er weinig last van. Om me heen kleurt het even wit, tja sometimes it snows in april, uh… june.

👋👋

Arnot Peak, Q35724427