United States
Cathedral Gorge

Cathedral Gorge State Park

May 15 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

De volgende ochtend worden we gewekt door ganzen die op het meer aan het dobberen zijn. Grote bomen staan aan de oevers. We ontbijten, organiseren onze nieuwe auto en gaan dan op pad. We rijden door twee kleine plaatsen en klimmen dan over een pas de volgende vallei in. De weg trekt een lange, rechte streep. Links en rechts zijn bergkammen, een opgedroogd meer en we rijden door een groot bos van Joshua Trees. De weg klimt daarna weer behoorlijk en we rijden door bossen, waarna we door een canyon afdalen.

Onze bestemming is Cathedral Gorge State Park. Ooit onderdeel van een binnenzee, waardoor er kleiafzettingen zijn achtergebleven. Deze vormen nu trapsgewijs zuilen van tientallen meters hoog. Wind en regen hebben hier smalle gangen/slot canyons in uitgesleten. Het leuke dat je door deze smalle zuilen kan klimmen, klauteren en wandelen. Sommige paden zijn kort, andere gaan tot diep in de heuvel. De Cathedraal achtige gangen geven ook de naam aan het park.

Willekeurig kiezen we er een paar uit en we verdwijnen tussen de heuvels. Soms zijn de gangen zo smal dat je er nauwelijks doorheen kan lopen. Als je naar boven kijkt strekken de muren van klei zich metershoog boven je uit.

Cathedral Gorge, Q49785733