Соединенные Штаты
Clagett Butte

Узнайте в FindPenguins, куда ездят другие.
Путешествующие в этом месте
    • День 2

Yellowstone: Mammoth Hot Springs

10 мая, Соединенные Штаты ⋅ ☀️ 18 °C

We staan vroeg op voor onze vlucht met Alaska Airlines naar Bozeman. Inchecken hebben we online gedaan, bij een automaat kun je zelf je bagage label printen en afgeven. Op deze manier gaat het zeer efficiënt en sta je niet in de rij. We kunnen daarna online een tijdslot bij security bemachtigen en zijn daar ook met 5 minuten door.

We hebben hierdoor veel tijd over, wat voor mij mooi is, zo kan ik nog even spotten. De vlucht naar Bozeman wordt uitgevoerd met een Embraer 175 van Horizon Air. Na het opstijgen hebben we uitzicht op de besneeuwde vulkaantoppen van o.a. Mt. Rainier, St. Helens en Adams.

In Bozeman heeft het gisteren nog gesneeuwd, dus we landen in een Winter Wonderland. De key van onze RAV4 doet het niet, dus we krijgen in de plaats een splinternieuwe RAV4 met 3 mijl op de teller 😎. De dame aan de balie geloofde mij niet, maar dacht vast, deze sukkel krijgt een nieuwe auto, daar kan niets aan mis zijn.

We stoppen bij de Walmart om wat boodschappen te doen en zetten dan koers richting het oosten op de Interstate. Aan kleine auto's doen ze hier niet, je ziet vooral pickups en SUVs. Door alle sneeuw ziet het landschap er schitterend uit. Bij Livingston halen we bij de Subway een broodje, die we een half uur verderop bij een picknickplaats aan een riviertje opeten. Het is schitterend weer en in de zon heerlijk.

Bij de ingang van Yellowstone kopen we een National Parks Pass, waarmee je toegang hebt tot alle parken in de VS. Al slingerend gaat de weg omhoog, we worden begroet door een kleine kudde bizons.

In Mammoth Hot Springs checken we in bij het hotel waar we een cabin hebben geboekt en rijden daarna door naar de hot springs. Ik moet zeggen dat in vergelijking met 20 jaar geleden ze minder actief zijn en daardoor een beetje tegenvallen. Er zijn nog een paar geel wit gekleurde terassen waar water naar beneden stroomt, maar veel liggen er bleek en droog bij.