United States
Devils Postpile National Monument

Dag 43, Devils Postpiles

June 10, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Het is al bijna 11:00 als ik het hotel verlaat. Aan de overkant van de straat is de bushalte, de bus komt enkele minuten later. Ik vraag aan de chauffeur of hij me in de buurt van het ranger station kan afzetten. Een paar haltes later is de bus leeg en maakt de chauffeur een alternatieve route die me voor de deur van het ranger station afzet. Ik bedank hem hartelijk en ga naar binnen. Helaas kunnen ze mij geen meter verder helpen wat betreft Yosemite, het advies dat ik krijg is ‘misschien kun je het beste erheen gaan en daar wat proberen te regelen’. In ieder geval zit het beklimmen van half dome er niet in, dat is een loterij met vaste data.

Dus niet veel wijzer ga ik op zoek naar de bus die me terug kan brengen naar het pad. Het blijkt een connectie van twee bussen te zijn, dan zie ik ook nog wat meer van het dorp 😉.

Het is 12:30 als ik terug ben op de parkeerplaats. Het is nog 5km lopen terug naar het pad en vanaf daar heb ik eigenlijk geen plan to hoever ik wil gaan. Ik zie wel.

Ik neem een korte alternatieve route om langs de devils postpiles te komen, door lava gevormde kolommen. Aparte verschijning, die we in IJsland ook meer gezien hebben.

Verder is het veelal bosgebied vandaag, tot aan eind van de dag. Dan klimt het pad het bos uit en zie ik het gebergte aan de andere kant van het dal. Omdat ik zo’n late start heb ik gemaakt heb ik nog veel energie over en besluit om maar door te gaan, te stoppen om eten te maken hoeft ook niet. Ik heb wat burritos uit het dorp meegenomen. Ik denk dat dit pas de tweede keer is dat ik zonsondergang zie terwijl ik nog onderweg ben.

Ik zie zelfs het zogenoemde ‘alpenglow’, fantastisch! Ik ben blij dat ik dat nog even heb mee kunnen pakken in de Sierra.

Devils Postpile National Monument, Devils Postpile, Devils Postpile nationalmonument