United States
Escondido Lake

Dag 95, Flinke bergen en nattigheid

August 1, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

Ik ben praktisch aan het eind van de klim van gisteren gekampeerd. Ik mag dan ook direct weer omlaag en me op gaan maken voor de eerste flinke klim van de dag.

Tussen de bergen zit een flinke vallei waar vanalles groeit, ook over het pad. Er hangen al veel bramen en bessen maar weinig die al rijp zijn. Het pad is meestal nog net zichtbaar, ik worstel me er wel weer doorheen. Ze hebben weinig zin gehad om het pad vanaf Snoqualmie in een beetje goede conditie te houden.

Halverwege de eerste klim krijg ik weer wat meer te zien van het landschap om me heen. En dat is me wat zeg, ik loop op Cathedral Rock af, een enorme rots toren waar ik omheen zal lopen blijkt later. Het pad volgt eenzelfde traject als op de vorige berg, op en over. De afdaling wordt direct ingezet en die is lang. Hij eindigt bij en serie rivieren waarvan ik er eentje zelfs niet droog kan doorkruisen. Het is een brede rivier, geen brug, geen rotsen heel ver weg zie ik enkele boomstammen die misschien kunnen werken maar dan moet ik door een hele zooi bosjes mijn weg terug zien te vinden naar het pad, ook niet ideaal. Ik kies er maar voor om er doorheen te lopen, dat is alweer een tijd geleden dat ik dat gedaan heb.

Bij de volgende rivier twijfel ik niet en loop er direct in, tot verbazing van wat mensen aan de overkant. Ik geef aan dat ik toch al nat ben, dus wat zou het.

Niet veel later begin ik aan klim twee, naar Piper Pass. Het klimmen gaat me goed af, het is een stuk aangenamer wat betreft temperatuur ten opzichte van gisteren. Dat maakt een enorm verschil, in energielevel, humeur en de hoeveelheid water die ik nodig heb op een dag.

Ook bij deze klim is het direct weer afdalen, ik probeer eerst even wat te rusten en van de omgeving te genieten. Maar dat is nog steeds niet toegestaan, de muggen zijn hier ook massaal aanwezig. De afdaling is nu wat minder ver. Fijn, dan hoef ik met klim drie ook niet zo ver omhoog. Het is maar 300m maar wel met 25% helling, zware klus.

Dan daal ik af naar enkele meren waar ik mijn tent opzet. Het is mooi geweest, ik heb aardig wat hoogtemeters gemaakt afgelopen twee dagen. Een snelle vooruitblik leert me dat dat nog even zo blijft voor het komende stuk. Vandaag heb ik Glacier peak al enkele keren in de verte gezien, dat is de volgende flinke berg waar ik op af zal gaan.

Hoewel vandaag niet veel verschilde met gisteren heb ik hem heel anders beleefd. Vandaag was erg leuk, ik denk dat het weer een belangrijke rol daar in speelt, wie zal het zeggen.

👋👋

Escondido Lake