États Unis

Voyageurs à cet endroit
    • Jour 252

THE ECLIPSE!

8 avril, États Unis ⋅ 🌩️ 25 °C

Today is the day! Ik ben vroeg wakker en besluit een bezoekje te brengen aan de dieren en een bakje koffie te halen bij de host. Ik maak een praatje met wat WOOFers (Worldwide Opportunities on Organic Farms), 2 jonge meiden die helpen op de farm in ruil voor onderdak en eten/drinken. Erg leuk en interessant! Helaas is het erg bewolkt vandaag en op deze manier zien we nog steeds weinig van de eclips dus we besluiten zo snel mogelijk naar het noorden te rijden. Terwijl we het gas er flink op hebben en Annika de 'wolkenradar' goed in de gaten houdt klaart het langzaam op maar het blijft erg bewolkt. Onderweg zien we grote groepen mensen die er helemaal klaar voor zitten maar wij besluiten toch nog wat verder door te rijden om de kans te vergroten dat we het niet missen. Volgens internet is het in het dorpje Waxahachie het minst bewolkt en het is bijna tijd dus we rijden het dorp in en parkeren bij een bibliotheek. Om ons heen zien we allemaal mensen met eclips brilletjes op wijzen naar de zon dus het lijkt erop dat het begonnen is! Als een wonder verdwijnen de laatste wolken en is het ineens strak blauw! 🤩 We zien nog helemaal niets maar als we onze brilletje opzetten blijkt de halve zon al weg te zijn! Ook de geknutselde projector van een cornflake doos werkt goed. Langzaam komt het moment supreme dichterbij maar het vreemde is dat je eigenlijk alleen iets kunt zien van het hele spektakel met een brilletje op, voor de rest merk je er eigenlijk niets van... Tot het moment dat de eclips volledig is, wauw wat is dit gaaf zeg!! In 1 seconde wordt het pikke donker en zien we een grote witte cirkel aan de hemel! De bril moet snel af want de volledige verduistering zie je juist alleen zonder bril. We zitten precies op de goede 'baan' op de kaart en hebben een paar minuten volledige verduistering, we kunnen onze ogen bijna niet geloven en videobellen zelfs nog even met het thuisfront. Dan komt er weer een piepklein zonnestraaltje langs de maan en lijkt het direct weer of er niets is gebeurd. We hebben mensen gesproken die het de moeite niet vonden en in het 95% gebied bleven maar dan zie je dus eigenlijk niets, wat zijn we blij dat we hierheen zijn gereden! 😃 We genieten nog wat na en hebben nog een leuk praatje met wat locals die erg geïnteresseerd zijn in ons reisverhaal. Als de zon en de maan hun eigen weg weer vervolgen houden we het voor gezien en rijden we richting onze boondock. Wat hebben we toch een geluk gehad met het weer! We rijden naar onze boondock en ontmoeten hier wat Duitsers die ook van de eclips hebben genoten. We staan op een mooi veldje en Lynn en ik proberen de nieuwe bal uit en lachen hard als Lynn de bal moet halen die ze over de schutting van het koeienveld heeft getrapt. We doen net of de koeien aan komen rennen als ze op 'hun' veld loopt en ze snelt weer terug en jumpt er overheen. We drinken nog een wijntje onder de luifel en genieten van het uitzicht totdat er donkere wolken aankomen en het begint te regenen.En savoir plus

Vous pouvez également connaitre ce lieu sous les noms suivants:

First Baptist Church of Waxahachie

Rejoignez-nous: