United States
Lathrop Glacier

Dag 79, All downhill from here

July 16, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 13 °C

Ik mag een stukje klimmen deze ochtend, waardoor ik weer wat in de verte kan staren. De afdaling heeft nog een aardig pak sneeuw. De winterpret kan niet op lijkt het.

Al snel volgt een tweede klim, naar wat blijkbaar het hoogste punt is in Oregon en Washington op de PCT. Ik had eigenlijk wel hogere bergen verwacht in Washington. Goed, it’s all downhill from here😉.

Ik steek nog een ijskoude rivier over deze ochtend, waar ik nog snel even wat kleren uit spoel en 3.5L water meeneem. Het is weer een aardig droog stuk, gelukkig zijn er twee water caches onderweg waardoor ik nu niet 6L mee hoef te dragen.

Naarmate de dag vordert vermenigvuldigd het aantal muggen elk uur lijkt het. Ik heb nog nooit zoveel en zo’n agressieve muggen gezien. De enige onbedekte lichaamsdelen zijn mijn vingers, die worden zelfs massaal aangevallen. Wat heb ik een hekel aan die beesten zeg.

Als ik op mijn beoogde kampeerplek aankom zet ik snel mijn tent op, gooi mijn tas naar binnen en duik er achteraan. De enkele muggen die mee naar binnen zijn gekomen genieten niet van een heel lang leven meer.

👋👋

Lathrop Glacier