United States
Ravenna

Dag 20, LA RV Resort KOA

May 18, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

30km op de planning, niet gedacht dat ik dat snel een halve rust dag zou noemen. Om 4:15 word wakker van een snurker die dezelfde kampeerlocatie heeft gekozen de nacht ervoor. Ik besluit maar om in te pakken en aan te lopen. 15 min later sta ik op mijn voeten met mijn tas op de rug, dat schiet lekker op als je cowboy kampeert.

Ik loop ongeveer 45 min in het donker, ik stel mezelf gerust dat de ratelslangen nu slapen. Wat me niet helemaal lekker zit is dat ik niet alle planten zie, er zitten wat ‘nasty fuckers’ bij, zoals poodle dog bush, die ik nu toch al een aantal keer gezien heb en gelukkig heb weten te vermijden. Blijkbaar kun je daar huidirritatie van krijgen of zelfs ziek worden.

Als de zon over de berg klimt stop ik voor ontbijt en bekijk ik dit schouwspel, de horizon kleurt oranje en de zwarte silhouetten worden langzaam ingekleurd. Zonsopkomsten/zonsondergangen hebben iets magisch!

Als de dag vordert worden de bergen voor me kleiner en de horizon is niet langer gevuld met eindeloos gebergte. Dat kan maar 1 ding betekenen, het is nabij, de Mojave desert! Het fornuis van de PCT, waar schaduw net zo zeldzaam is als kaas in pindakaas, waar wandelaars nachtdieren worden en Cheryl Strayed (Wild) haar tocht begon. Gelukkig is het nog een paar dagen voordat ik daaraan mag beginnen.

Rond het middaguur ben ik bij LA RV Resort, KOA. Waar wandelaars kunnen kamperen, douchen de was doen en (bij)praten met andere gelukkige lotgenoten.

Ik had gehoopt dat ze iets van lunch zouden serveren, helaas. Dan maar een beker Ben&Jerrys, dat gaat er ook wel in op een hete dag. Ik ontmoet veel nieuwe mensen hier en moet in de avond nog haast maken om de was gedaan te krijgen. Wat kan een rustdag toch lekker zijn.

Ik vertrek morgenochtend ook pas weer laat, het is 18km naar het volgende dorp waar ik even wil stoppen voor lunch.

👋👋

Ravenna