United States
Salt Creek

Dag 72, You know where you are?

July 9, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

You’re in the jungle baby, you’re gonna die (Guns N’ Roses)

Ok, ik ben niet dood, maar een jungle was het zeker vandaag. Ik ben ‘hoog’ gekampeerd met zelfs nog een pak sneeuw vijf meter bij mijn tent vandaan. Het eerste deel van de dag blijf ik hoog en kan ik lekker om me heen kijken en de omgeving in me opnemen.

Langzaam aan daalt het pad en kom ik in een ware jungle, het pad is totaal overgroeid, de bomen blokkeren elk beetje zonlicht en tot overmaat van ramp zijn er hier ook een zooi omgevallen bomen op het pad. Tot het punt dat ik me afvraag of ze hier horizontaal groeien. Het duurt een paar uur om me door deze bende heen te wurmen maar dan is het pad ook plotseling vrij van alle troep en kan ik wat tijd goed maken.

Ik ga in een iets hoger tempo dan ik normaal heb de berg af en de vallei in. In de vallei is het laatste dorpje dat ik in California zal bezoeken, Seiad Valley. Ik heb al zin in een cola en ijs, vaste prik voor mij als ik een dorp aan ga. Wat ik niet gezien had is dat er een acht kilometer stuk over de weg en grindweg bij zat. Niet mijn meest favoriete ondergrond, vandaag kan ik het wel enigszins waarderen. Even rustig lopen zonder obstakels.

Om 15:30 ben ik in het dorp, ik eet en drink wat en hang een beetje rond met mijn collega wandelaars. Sommige blijven in het dorp, de rest wacht de hitte af, het is idioot warm vandaag. Er is direct weer een stevige klim uit het dorp, dat is wat aangenamer als het wat afgekoeld is. Ik hoor bij de tweede groep, geen tijd om hier te blijven, ik moet door naar Ashland.

Ik ben de enige die het pad omhoog neemt, er is een alternatief over de weg die makkelijker zou moeten zijn. Ik heb genoeg op de weg gelopen vandaag en bovendien, dat is niet de PCT. Maar dat laat mij wel alle opties voor de kampeerplekken aangezien er geen concurrentie is. Heerlijk!

Ik vind een mooie plek als het al 20:30 is, snel mijn kamp maken en pitten.

👋👋

Salt Creek