United States
Siskiyou County

Dag 72, You know where you are?

July 9, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

You’re in the jungle baby, you’re gonna die (Guns N’ Roses)

Ok, ik ben niet dood, maar een jungle was het zeker vandaag. Ik ben ‘hoog’ gekampeerd met zelfs nog een pak sneeuw vijf meter bij mijn tent vandaan. Het eerste deel van de dag blijf ik hoog en kan ik lekker om me heen kijken en de omgeving in me opnemen.

Langzaam aan daalt het pad en kom ik in een ware jungle, het pad is totaal overgroeid, de bomen blokkeren elk beetje zonlicht en tot overmaat van ramp zijn er hier ook een zooi omgevallen bomen op het pad. Tot het punt dat ik me afvraag of ze hier horizontaal groeien. Het duurt een paar uur om me door deze bende heen te wurmen maar dan is het pad ook plotseling vrij van alle troep en kan ik wat tijd goed maken.

Ik ga in een iets hoger tempo dan ik normaal heb de berg af en de vallei in. In de vallei is het laatste dorpje dat ik in California zal bezoeken, Seiad Valley. Ik heb al zin in een cola en ijs, vaste prik voor mij als ik een dorp aan ga. Wat ik niet gezien had is dat er een acht kilometer stuk over de weg en grindweg bij zat. Niet mijn meest favoriete ondergrond, vandaag kan ik het wel enigszins waarderen. Even rustig lopen zonder obstakels.

Om 15:30 ben ik in het dorp, ik eet en drink wat en hang een beetje rond met mijn collega wandelaars. Sommige blijven in het dorp, de rest wacht de hitte af, het is idioot warm vandaag. Er is direct weer een stevige klim uit het dorp, dat is wat aangenamer als het wat afgekoeld is. Ik hoor bij de tweede groep, geen tijd om hier te blijven, ik moet door naar Ashland.

Ik ben de enige die het pad omhoog neemt, er is een alternatief over de weg die makkelijker zou moeten zijn. Ik heb genoeg op de weg gelopen vandaag en bovendien, dat is niet de PCT. Maar dat laat mij wel alle opties voor de kampeerplekken aangezien er geen concurrentie is. Heerlijk!

Ik vind een mooie plek als het al 20:30 is, snel mijn kamp maken en pitten.

Weihnachtsschnee 🤩

December 21, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 5 °C

Sophia fährt mit uns zum Mount Shasta. Hier liegt sogar Schnee und wir haben also endlich auch ein bisschen Winterwunderland! Vielen Dank für die super Reiseführung und dass du uns deine extended Hood zeigst 😃Read more

Dag 71, Horden lopen

July 8, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

Terwijl ik mijn spullen inpak komt het hertje van gisteren nog even kijken of alles naar wens was deze nacht. Zeker, rustig kunnen slapen.

De dag begint met een flinke dosis ochtendgymnastiek in de vorm van horden lopen. Het hele pad is bezaaid met omgevallen bomen en dat voor enkele kilometers. Ik ga erover, eronder en er omheen. Dit wordt een lange dag als het zo doorgaat.

Ik heb vrijwel de hele dag uitzicht op de bergen in de verte, het pad kronkelt zich aardig door de bergen heen vandaag waardoor ik ook continu op een andere bergketen uitkijk. Gelukkig maar, het is verder een zware dag, grote delen van het pad zijn grove stenen wat niet makkelijk loopt. En na de lunch is het ronde twee wat betreft horden lopen.

Morgen daal ik hard af richting Seiad Valley, het laatste dorp in California. Het pad gaat door het dorp, dus dat verstoort mijn mini missie niet. Ik ga enkel aan voor een cola en snack en Ik hoop dat mijn nieuw paar sokken daar inmiddels ook zijn. Ik loop nu al een tijdje op één paar, die ik dus ook niet vaak kan wassen. Dat geeft wat frictie op mijn voeten, hopelijk kan ik dat verhelpen als ik er een tweede paar bij heb.

Dag 68, Dunsmuir

July 5, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 10 °C

Ik word wakker van de regen in de ochtend, in het vagevuur tussen slapen en ontwaken, die staat dat je wel waarneemt maar niet helemaal bewust bent (vertel me aub niet dat ik enige ben die zich daarin kan bevinden) besluit ik om op te ruimen als het wat minder regent.

Opeens realiseer ik me dat ik de bus moet halen bij de weg die met de PCT kruist. De bus gaat drie maal per dag, die kan ik dus niet missen. Ik ruim snel op en in een rotvaart ga ik richting de weg, dit moet wel de snelste 10km zijn die ik afgelegd heb deze trip. Ruim op tijd ben ik er en nog voordat de bus kan komen word me al een lift aangeboden naar het dorp, Dunsmuir.

🎵 Dunsmuir, dit is nu die lekkere dansplaat
      Sjans maar, ook als je zeker helemaal geen kans maakt
      Sjans maar en Dunsmuir, want dit is nu die lekkere dansplaat 🎵 Je moet het misschien even zingen, in mijn hoofd klinkt het lang niet slecht.

Ik heb gemerkt dat ik afgelopen dagen wat motivatie aan het verliezen ben en heb veel nagedacht hoe ik het moraal weer wat kan opkrikken. Het kan puur zijn dat de (afgebrande) bossen me niet veel deden maar ik heb het idee dat er meer speelde. Misschien komt de sleur er wat in, ik ben al een hele tijd onderweg. Ik dacht terug aan mijn dag met de gratis bier missie. Dat was een erg leuke dag, dat is wellicht wat ik nodig heb. Kleinere doelen, Canada is te groot, te ver weg, in een dag kan ik daar geen verschil in maken.

Dus wat ik bedacht heb is een lang stuk waar ik niet van het pad af ga om eten aan te vullen. Ik bestudeer even mijn opties en Ashland is 350km van Dunsmuir, met mijn huidige tempo moet dat lukken in zeven dagen. Ik maak er zes en een half van, als ik vandaag start. Ik moet het tempo iets opvoeren maar ik heb er vertrouwen in dat dat lukt. Ik sla een dorp over, er is een backup optie als ik die nodig heb.

In Dunsmuir haal ik eerst even een ontbijtje, haal voor zeven dagen eten plus wat snacks voor in het dorp. Nu op zoek naar een plaats waar ik mijn power bank kan laden. De bieb wordt me aangeraden maar die is gesloten, in FarOut zie ik dat er enkele stopcontacten tegenover een restaurant, daar maar heen dan. De power bank was bijna leeg, hij heeft meer dan vier uur nodig om op te laden. Dan maar wat rondhangen, ouwehoeren, eten en nog wat meer eten.

Om 13.15 ben ik terug op het pad en mijn tas is meer dan twee maal zo zwaar dan vanmorgen. Is dit wel een goed idee…

Direct vanuit Dunsmuir is het ~1800m klimmen, maar met nieuw gevonden optimisme begin ik aan de klim. Het start zoals ik geëindigd ben, in het bos. Maar ik merk dat ik al een stuk gemotiveerder aan de wandel ben. Al snel krijg ik een enorme granieten gestalte in zicht, het is alsof ik een kasteel bestorm met een eenmans leger. Ik vraag me af of het pad naar de top gaat, dat is niet het geval, het gaat er langs af en zelfs hoger (insert Jeremy Clarksons YESSSS). Ik krijg een prachtig uitzicht op het ‘kasteel’ en omgeving. Het pad blijft klimmen en ik blijf nieuwe kijkhoeken op de omgeving krijgen. Dit is de leukste klim sinds de zuidelijke Sierra (de hoge bergpassen).

Om 20:00 besluit ik om een eind aan de dag te maken, ik heb vandaag weer gevonden wat ik langzaam kwijt begon te raken. Plezier in elke meter die ik loop, weer kunnen genieten van alles om me heen, niet enkel de uitzichten. Ik weet niet zeker wat het verschil heeft gemaakt, mijn mini missie of het mooie landschap vandaag, maar dat maakt ook niet veel uit. Ik heb weer enorm veel zin in morgen 😃.

(Wow, het is een heel lulverhaal geworden vandaag)

From OR to CA

May 25, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

Après quasi 4 semaines de voyage, nous arrivons en Californie ! Probablement l’un des états avec le plus de parcs nationaux à voir !

————

After nearly 4 weeks of traveling, we reached California. It’s probably one of the state with the highest number of national parks to see.Read more

A short day

October 4, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 11 °C

A short day for a change: we got up, decided to have a real basic breakfast only, and cycled the 23km to Mt Shasta - our stop for the night - straight away in order to have a big breakfast in town. Mt Shasta is actually a cosy little town people use as a base for climbing Mt Shasta, a beautiful mountain (as you can see on today's photos) right next to it. So the center has lots to offer from outdoor shops to cafés and restaurants.
      After breakfast, we checked out the local fish hatchery, beautiful Lake Siskiyou, went hiking on the local mountainbike trails and along an abandoned railway. All in all a pretty relaxing day that was only topped by a delicious Middle-Eastern style dinner made by our amazing hosts Mike and Jane.

Lava Beds National Monument, CA

May 25, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

Ce parc est rempli de coulées de laves qui datent de plusieurs dizaines de millier d’années. Certaines de ces coulées ont formé des tubes de laves (grottes) que l’on peut arpenter. Seul, sans guide, avec pour seule source de lumière une frontale et/ou une lampe torche. C’est intriguant et génial en même temps !

————

This part of full of former lava rivers aging from several tens of thousands of years. Some of this floor resulted in tube-shaped caves that one can walk in. Alone, without good, with an headlamp and/or a torch. It’s intriguing and awesome at the same time.

Mount Shasta

November 6, 2022 in the United States ⋅ ☁️ 4 °C

Getting away from it all in Northern California. Unfortunately we didn't see much sun (or the summit), but it was a lovely side trip.
      Weg vom verregneten Portland, ab nach Nordkalifornien. Leider haben wir nicht viel Sonne (oder den Gipfel) gesehen, aber es war ein schöner Abstecher.Read more

Day 1 Lemurian Teaching Wheel

June 25, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 11 °C

Managed a morning walk as 10am start
      Can see more snow melting off mountain each day. First day we have had clouds but temperature still warm.
      A lot of new people coming from all over the world. A pretty intense day but more interactive with small group work.Read more

California

September 23, 2022 in the United States ⋅ 🌙 15 °C

19.3 miles. First full day in Cali and ended the day by finding a couple ice cold beers chilling in the pond we stopped at to filter water. We don’t get much trail magic going SOBO so this was a nice, rare surprise.Read more

Siskiyou County, مقاطعة سيسكييو, Сискию, সিসকিইউ কাউন্টি, Condado de Siskiyou, Siskiyou konderria, شهرستان سیسکیو، کالیفرنیا, Comté de Siskiyou, Siskiyou megye, Սիսկիյու շրջան, Contea di Siskiyou, シスキュー郡, Siskiyou Comitatus, Siskiyou, Siskiyou Kūn, Hrabstwo Siskiyou, سسکییو کاؤنٹی, Округ Сискију, Сискію, سیسکییو کاؤنٹی، کیلیفورنیا, Quận Siskiyou, Condado han Siskiyou, 锡斯基尤县