United States
Scaup Lake

Yellowstone National Park

August 13, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Yellowstone er kæmpestor og med kun én dag kunne vi selvfølgelig kun se en smule af parken. Yellowstone ligger i Wyoming, Idaho og Montana og er USAs første nationalpark. Området er meget præget af den vukanske aktivitet i undergrunden og vi fik da også set masser af varme kilder, kogende søer og springende gejsere. Den mest berømte af disse er Old Faithful, som vi selvfølgelig også så springe (sammen med alle de andre turister😉). Det blev ikke til så lange hikes denne dag, da afstandene i parken er store og vi derfor tilbragte meget tid i bilen. Måske var det godt nok, for i Yellowstone er der mange grizzly-bjørne, som er kendt for at være agressive. Ugen inden var en hiker blevet slået ihjel af en bjørn. På turen rundt i parken gjorde vi et stop ved Yellowstones Grand Canyon og kunne kigge ned i den imponerende kløft og på flere smukke vandfald. Yellowstone har et meget rigt dyreliv og på vores køretur så vi bl.a. masser af bisoner og kronhjorte. I sandhed på alle måder et vildt sted!Read more

Scaup Lake