Estados Unidos

Viajeros en este lugar
    • Día 5

Dag 5, I am legend

12 de mayo, Estados Unidos ⋅ ☀️ 14 °C

Geen wekker vandaag, gisteren heb ik het later moeten maken dan ik gewild had, dus lekker uitslapen. Het is nog steeds een vakantie 😉. 7:15 heb ik alles weer ingepakt, ik moet enkel nog wat water halen. Wat me nu opvalt is dat de koeienstront er letterlijk in drijft, dat heb ik gisteren niet opgemerkt 🤔. Nou, we gaan erachter komen hoe goed mijn filter werkt.

Met tegenzin haal ik nog enkele liters water uit het meertje, beter dit dan geen water…

Na 5km kom ik bij een zandweg uit waar een watercache is met nog zeker 40L water. Hoe heb ik dat gisteren kunnen missen op mijn kaart 🤦‍♂️. Maar goed, gisteren de 5km extra moeten doen was ook geen pretje geweest. Ik dump mijn koeienstrontwater en vul mijn flessen met lekker fris water. En als kers op de taart is er ook trail magic in de vorm van blikjes frisdrank, nou dat gaat er wel in 😋.

Voor de rest van de dag is de watersituatie beheersbaar, ik moet dan wel af en toe 3,5L meesjouwen maar verder geen problemen. 3,5L is niet extreem, maar als je beseft dat mijn tas zonder eten en drinken rond de 5kg weegt is het dus zeker wel merkbaar.

Ik heb de woestijn nu even achter me gelaten en ik mag daadwerkelijk wat gaan klimmen, het terrein is wat heuvelachtig en transformeert langzaam in een bos. Gila National Forest. Ik ben helemaal in mijn hum vandaag, de temperatuur is wat lager omdat we aardig wat hoger zijn, de zon is nog wel fel, maar het bos biedt beschutting en het is een prachtig omgeving. Ik neem meer pauzes dan gebruikelijk en leun af en toe tegen een boom aan om er extra van te kunnen genieten. Opmerkelijk hier is dat de boomgrens omgekeerd is, vanaf een bepaalde hoogte beginnen ze blijkbaar te groeien, moedertje natuur 🧐😜.

Door mijn late start en de hoeveelheid stops kom ik niet zover vandaag, daar lijken mijn benen en voeten geen enkel probleem mee te hebben. Ze moeten nog steeds wat wennen aan de omslag in levenstijl.

Ik ben vandaag geen ander persoon tegengekomen, ik lijk Will Smith wel, die als enige (of een van de weinige) de apocalyps heeft overleefd. Het is Gila en ik vandaag, we maken een goed team 😉. Morgen kom ik de buurt van een stad, kijken of daar nog levende zielen te bekennen zijn, het zal me benieuwen.

También podrías conocer este lugar por los siguientes nombres:

Seep Tank

Únete a nosotros: