United States
Silver Pass

Dag 41, Hi ho silver!

June 8, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 10 °C

(Band of brothers referentie 😉)

Vandaag geen wekker, lekker zeg, het lijkt wel vakantie. Ik ben al een stukje op weg naar de volgende pas, Silver pass, gekampeerd afgelopen nacht. Dus ik hoef nog enkel de klim af te maken. Om 6 uur ben ik wakker, om 7 uur loop ik aan. In iets minder dan twee uur bereik ik de pas. Het zoveelste ongelofelijk uitzicht in de Sierra!

Het doel hierna is om zo dicht mogelijk bij het pad te komen dat me het volgende dorp in kan brengen, Mammoth lakes. De batterijen van mijn elektronica moeten opgeladen worden, maar belangrijker nog, die van mezelf ook. Het is een lange week geweest met veel hoogtemeters. Vandaag voelen mijn benen zwaar, met name op de klimmen. En die zijn er nogal wat, het terrein is vergelijkbaar met gisteren, de pas op, paar honderd meter omlaag, hetzelfde weer omhoog en dat een aantal keer. Het is met elke klim hetzelfde, de beloning in de vorm van een spectaculair uitzicht maakt het helemaal goed.

Rond het middaguur kom ik bij Lake Virginia (almost heaven, West Virginia, blue ridge moun…, nou dat weer, hou je kop John Denver 😜). Ik kies een mooi plekje in de schaduw, eet mijn lunch, ga er lekker bij liggen, doe mijn ogen dicht en doe een tukje 😴.

Ik wil nog 16km lopen vanaf het meer, met twee kleine klimmen. Dat laat nog 8km voor morgen om in het dorp te komen. Er gaat een bus vanaf de parkeerplaats het dorp in, de eerste gaat om 9:30. Dat is een mooie tijd, dat kan ik makkelijk halen, ook zonder wekker.

Nog voor het eind van de dag passeer ik de 900 mijl marker. Hoewel afstand in de Sierra van ondergeschikt belang zijn aan hoogtemeters, is het toch een belangrijke marker voor mij. Letterlijk een derde van de route ligt al achter mij!

👋👋

Silver Pass