Verenigde Staten

Reizigers in deze plaats
    • Dag 8

Dag 8, Gila River

15 mei, Verenigde Staten ⋅ ☀️ 22 °C

De dag begint aardig fris, zeg maar gerust koud. Ik twijfel even of ik mijn jas aan moet trekken, ik zie er vanaf want ik zie de zon al door de bomen schijnen.

Het is vandaag een aardig klim door een rotsachtig landschap. Er is hier duidelijk veel vulkanische activiteit geweest gezien het gesteente en de rotsen. Het loopt voor geen meter, maar ik moet het er maar mee doen he.

Een paar uurtjes onderweg slaat mijn hart opeens een paar slagen over. Een dikke ratelslang op het midden van het pad en hij is boos, klaar om aan te vallen. Ik ben gelukkig nog op enkele meters afstand. Ik roep naar beaver die een stukje achter me loopt en de enige optie die wij kunnen verzinnen is recht de helling op, door het struikgewas en takken die me in mijn gezicht slaan. Het is een hele onderneming, zwetend en lichtelijk bloedend vind ik weg terug naar het pad. Ik kijk nog even achterom, jep, hij is er nog en ik ben er voorbij 😅. Hoe die het voor elkaar krijgt om precies daar te gaan liggen…

Beide toch wel aardig geschrokken vervolgen we de klim. Ik vind na een tijdje een mooie plek bij een stroompje om even te lunchen en de ogen dicht te doen. Na een uurtje ontspanning ga ik toch maar weer de dag voortzetten. Wat volgt is een lange afdaling naar de Gila River. Vanaf hier volg ik deze rivier tot ik in het volgende dorpje ben. En als ik volg zeg is dat equivalent aan ‘doorkruis ik die 20x’. Het pad is moeilijk te volgen en ik moet al mijn navigatieskills uit de kast halen. Mijn telefoon in de juiste richting wijzen 😜. Elke keer als ik aan de oever van de Gila kom is toch even dubbelchecken of ik hem hier wel moet oversteken. Na verloop van tijd word ik er toch wat handiger in en loop ik zelfs stukken stroomopwaarts door de rivier. Het niveau van de rivier is gelukkig al wel veel gezakt, van wat ik gehoord heb was het een maand geleden buiknavel diep, bij mij is niet hoger gekomen dan net over mijn knieën. Dit beetje avontuur is precies wat ik even nodig had 👍.

Ik heb beaver niet meer gezien na mijn lange lunchbreak, grote kans dat ik hem morgen tref in het dorpje. Het lijkt wel of wij de enige twee zijn die de CDT lopen op dit moment. Van wat we gehoord heb is er een aardige groep niet meer ver voor ons, we gaan het zien.

Ik ga mijn tent opzetten en in slaap vallen zal geen probleem zijn vandaag met het gekabbel van de rivier op de achtergrond, dat is het perfecte slaapliedje voor mij😉.

👋👋
      Meer informatie

U kunt deze plaats misschien wel onder de volgende namen::

Sycamore Canyon

Doe mee met ons: