United States
The Hump

Dag 88, Meer bos blijkbaar

July 25, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Wat kan ik zeggen, het lijkt een eindeloos bos. En ik ga maar eerlijk zijn, de PCT kan best saai zijn. Wat kan ik anders doen dan maar doorlopen. Ik vind vandaag de eerste delen besneeuwd pad op minder dan 2000m. Dat is waarschijnlijk een voorproefje van wat er komen gaat richting de grens. Zorgen voor later 😉.

Ik daal wat af, sneeuw verdwijnt weer, muggen verschijnen. Massaal! Ik kan mijn water niet eens filteren, het ziet helemaal grijs van de muggen bij de plaats waar ik water haal. Snel de fles vullen en een veilig plekje zoeken om te filteren.

Pas na mijn avondeten pauze begin ik aan een enigszins serieuze klim, nog 600m stijgen deze avond. Op de flank van Mount Adams. Ik hoop dat ik nu eindelijk wat te zien krijg.

En of ik wat te zien krijg! Ik ben pas laat, de zon is al onder aan het gaan op het einde van de klim. De zakkende zon doet Adams rood kleuren, schitterend. Ik kan er helaas niet te lang bij stil staan, muggen… Maar genieten is het desalniettemin.

Niet veel later en een goede 14,5 uur lopen zet ik mijn tent op. Ik zag vandaag een kleine kans en ik ben ervoor gegaan. Mijn eerste en waarschijnlijk enige 70km+ dag 💪

👋👋

The Hump