United States
Waterhole Mine Spring

Dag 27, Waterperikelen

May 25, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Ik heb 1km vanaf de dichtstbijzijnde waterbron kamp gemaakt. Water betekent vaak muggen en drukte, beide niet waar ik veel behoefte aan had. Als ik er ‘s ochtends aan kom is het inderdaad tent city en ben ik blij met mijn keuze afgelopen avond.

Ik neem 3L mee, wat op het randje is voor de komende 32km. Maar mijn tas is nog zwaar en het is nog vroeg, lees niet warm, dus ik heb er vertrouwen in dat ik het daarmee red.

Ik heb de kaart bestudeerd voor de volgende slordige 100kms, en de watersituatie ziet er niet best uit. Het is dus de 32km, dan 9km en dan 60km 😳. Gemiddeld genomen gebruik ik 1L op 8km, dus 7.5L! Er is een punt op de route waar je een pad kunt nemen naar water, maar dat is 3.5km bergafwaarts. Totaal 7km en flink klimmen extra. Ook niet ideaal. De gehele ochtend overweeg ik een strategie, ik neig naar wederom een nachtelijk wandeling om water te besparen.

Bij de waterbron op 32km word ik erop gewezen dat er op het 60km stuk twee watercaches zijn, de eerste is gegarandeerd de tweede is niet zeker dat er wat is. In ieder geval maakt dat het al wat makkelijker, morgen eerst maar eens stoppen bij de eerste en dan opnieuw de situatie bekijken.

Wat betreft het pad vandaag, de ochtend bevat wat klimmetjes, uiteraard aan het eind van de ochtend, wanneer het al opgewarmd is, zodat ik me kapot zweet. Daarna transformeert de lage begroeiing in een bos, wat vrijwel de gehele dag zo blijft. Het bied me een beetje schaduw, wat welkom is vandaag. Het is tevens een behoorlijk obstakelrijke route, veel omgevallen bomen waar ik onder, over of omheen moet.

Ik word verwelkomd door koning eekhoorn, althans dat verwacht ik dat hij is. Hij kijkt me aan vanaf zijn troon en lijkt me toestemming te geven zijn bos te betreden. Ik bedank hem en vervolg mijn route.

Het kan zich enkel in mijn hoofd afspelen, maar het lijkt erop dat het landschap aan het veranderen is nu ik het einde van de ‘woestijnsectie’ bereik (wat overigens een erg slechte benaming is, de meeste tijd ben ik in een bos of bosachtige omgeving. Maar dat terzijde 😉)

👋👋

Waterhole Mine Spring