Beijing, China

May 11, 2015 in China ⋅ ⛅ 18 °C

Beijing is voor ons een feest. We worden ontzettend blij verrast door de lieve mensen, de schone straten, de fietspaden, het aangename temparatuur ( 23 graden ). Ook hadden we een aantal verwachtingen die wel zijn uitkomen, we verheugde ons op het heerlijke eten en de rijke cultuur.

De mensen voelen zich heel confortabel in het openbaar, je moet dan denken aan slurpen, scheten, boeren en spugen wat je continu hoort, ook zijn sommige openbare toiletten volledig openbaar dus tussen de 8 toiletten zit geen tussenschot :-p. Als het tussenschot er wel is laten ze gerust de deur open.

We huren fietsen en fietsen de hele stad door, belanden van de ene leuke plek in de andere. Kleine oude straatjes met orginele winkeltjes, super grote en mooie winkelcentrums, het ene lekkere straat eten na het andere en het ene historische gebouw na het andere. De parken en straten staan vol met oudjes, die samen dansen, bord spelletjes spelen of sporten. Onze culinaire hoogtepunten: echte peking eend ( helemaal na 1,5 maand vegetarisch eten in india en we denken nu nooit meer tevreden te kunnen zijn met de peking eend op de Zeedijk ), hotpot, dumplings en Virgil waagt zich aan een schorpioen. Hij heeft zich nog wel ingehouden, want de tarantulas, duizendpoten, wormen en slangen zagen er ook heel smakelijk uit ;-). We gaan ook nog naar de Chineze muur, die al heel lang op de bucketlist staat en dat in alle opzichten waard is.

We willen eigenlijk nog niet weg, maar de volgende bestemming maakt het wel makelijker om weg te gaan, want dat is er ook een die al jaren op de bucketlist van Sab staat, we gaan een 9 daagste trekking doen in Mongolie en gedeelte daarvan is op een paard!