Osaka, Japan

March 9, 2016 in Japan ⋅ ⛅ 8 °C

Wij zijn bij onze laatste bestemming aangekomen, Japan! Onze eerste stop is Osaka. Wij waren een beetje bang voor een taalbarriere maar bij onze aankomst op Osaka Station kregen wij onze eerste kennismaking met de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de Japanse cultuur. Een oudere man zag ons naar een stadskaart kijken en vroeg meteen waar wij heen moesten en bracht ons naar de straat waar wij moesten zijn. Aardig!

Japan gaat ook een van de duurdere landen zijn die wij aandoen dus gaan wij proberen om het op een paar manieren wat goedkoper te maken. Een is couchsurfen; een site waar lokale mensen je een bank of bed aanbieden om zo andere mensen en culturen te leren kennen. En het tweede vertellen wij als we in Niseko in het hoge noorden aankomen. :)

In Osaka hebben wij twee adresjes gevonden en een paar leuke avonden gehad. Oh en de stad zelf is ook fantastisch net als het eten!

Een aantal dingen vallen ons op in japan die we graag met jullie willen delen

1. De wc brillen zijn verwarmd, wat heerlijk is omdat het koud is, maar als je er voor het eerst op zit denk je dat er net iemand vanaf is gekomen die er heeeel lang op zit.

2. Wagyu beef betekent niet dat de koeien gemasserd worden.. het betekent eigenlijk gewoon Japans rund. ( de Japaners moesten behoorlijk lachen toen wij dit fabeltje vertelde )

3. Wij dachten dat de Mongolen en Koreanen kunnen slurpen, maar het slurpen op het niveau van de Japanners gaat zover dat we het nog steeds niet kunnen ook al proberen we het elke dag.

4. Ze hebben ook poffertjes en pannenkoeken, maar dan met octopus, garnalen en bacon.

5. De verse shashimi is echt lekker!!!!

6. De Japaners houden van gokken en alcohol. Beide kan je ook vinden op elke straathoek.

Hoe langer wij hier door brengen hoe meer wij leren, dus verwacht nog meer lijstjes de komende blogs.