Ubud, Indonesie

February 14, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

We vertrekken naar Ubud en daar wacht het lekkere weer op ons. Onze dagen bestaan uit zwemmen, wandelen, met de brommer op stap en yoga. We beklimmen de vulkaan Batur om de zonsopgang te zien en doen een batik cursus bij een Balinese familie. Via onze gids en leraar leren wij meer over de Balinese cultuur en leefwijze. Zo leren wij dat Balinese mannen pas willen trouwen als de vrouw al zwanger is, om er zeker van te zijn dat je wel voor een na geslacht kunt zorgen. En als je dan alleen maar meisjes krijgt, dan komt er gewoon een andere vrouw bij in de hoop dat zei wel een jongen kan baren.

We gaan ook nog langs een Balinese masseur / healer. Vir en Sab zijn er vaker naar een geweest in Changu maar nog niet in Ubud, we komen via onze homestay bij de enige echte tv dokter.. van de film eat, pray, love. Oh nee toch niet. De beste man is met pensioen en zijn zoon heeft het overgenomen. Er had al een belletje moeten gaan rinkelen toen ze per klant om 25 euro vroegen, hij op google maps te vinden was en er geen locals in de rij stonden. Maar wij wilde dit graag dus gingen wij ervoor. Zonder schaamte verteld de beste man 2 keer het zelfde verhaal, een keer aan Chara en een keer aan mij terwijl we er allebei naast stonden. Zijn grappigste uitspraak was "if you fat, you sad". Nou met deze wijze les, gaan wij weer op stap.

In het kader van niet vet worden, eten we allemaal lekkere dingen. We ontdekken raw food en met name de taartjes, cakjes en andere zoetigheid van raw food vinden wij heerlijk. Maar we genieten ook van het balinese eten en de heerlijke italiaanse pizza's.