Nikko, Japan

April 9, 2016 in Japan ⋅ ☀️ 17 °C

Vanaf Nagasaki gaan we in een keer door naar Nikko. We pakken dan wel een stukje het vliegtuig. Ook na bijna ander half jaar reizen maken we nog steeds fouten, want Sab was blij dat zij een 'goedkoper' hotel had gevonden in Nikko, want alles was rond de 100 eur per nacht. Maar er zit altijd een addertje onder het gras. Ons hotel is niet in Nikko maar een half uurtje verder met de trein. Dus we hebben na heel wat stres en haasten, toch nog onze laatste trein kunnen halen. Maar goed we zijn aangekomen in Nikko. We gaan naar Nikko omdat het een oude stad is met mooie shrines en tempels en omdat je mooie hikes kan doen in de omgeving. De eerste dag gaat volgens plan, we bezoeken de bijzondere tempels en andere highlichts. De 2e dag is onze hikedag en we gaan naar Nikko nationaal park. Daar ( liftent ) aangekomen is het ongelovelijk koud met een harde en gure wind. We hadden niet verwacht dat het zo guur en koud zou zijn paar meter hoger de berg op. We proberen te starten met onze wandeling maar er is geen lol aan. We veranderen ons plan en liften terug. We worden opgepikt door een Indiaase man, die getrouwd is met een Japanse vrouw. Hij had ook behoefte aan gezelschap en hij neemt ons mee naar de mooiste en lekkerste onsen tot nu toe. We warmen op in het warme mineraal water en genieten van een heerlijke relaxe middag en een goed gesprek.Read more