September 2015 - January 2016

Margret river, Yallingup & Busselton

January 15, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 21 °C

Deze plekken staan in het teken van lekkere wijn, lekker eten, mooie natuur, stranden en indrukwekkende grotten. De grotten zijn adembenemend en een heerlijke verkoeling zo midden op de dag.

We doen ook een food tour en gaan langs allemaal verschillende boerderijen. Omdat we geen koelkast in de auto hebben kunnen we niet echt iets kopen, maar dat betekent niet dat we niet alles kunnen proberen. Dus we eten zelfgemaakte kaas, yoghurt, nougha en chocola. We kunnen niet anders zeggen dat het weer een lekkere dag was.

De volgende dag rijden we nog even langs Sherrie en Xander in Yallingup en lopen we de langste pier in Australie

Albanie, Denmark & Walpole national park

January 12, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 21 °C

Het zuidwesten van Australie is prachtig en niet te vergelijken met het droge en lege centraal en noord westen. We genieten van de mooie kust routes, gratis bbq's, gezellige stadjes, hartige taarten vers van de bakker en de gigantische bomen in het nationaal park. De bomen zijn volledig aangepast aan het droge australische klimaat en blijven leven na een bosbrand of als ze vanbinnen volledig zijn weggerot. De bomen zijn tussen de 1000 en 400 jaar oud en erg indrukwekkend om te zien. We belanden ook nog bij een blueberry farm, waar ze spinnen gebruiken om de insecten weg te eten ipv chemicaliën ( goed dat Sabrina dit past wist toen ze er waren, want anders had het zomaar gekund dat we er helemaal niet heen zouden gaan ;-). We genieten hier van verse blueberry muffins en zelfgemaakt blueberry ijs.Read more

Indian Ocean road & Nambung Nationalpark

January 11, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 26 °C

We rijden langs de Indian Ocean road. En blijven ons verbazen van de witte mooie stranden die Australie heeft. Je zou ze eigenlijk alleen verwachten op van die kleine idyllische eilanden. We komen ook langs Nambung national park of de pinnacles desert, wat een bijzonder aangezicht geeft.

Wildlife Sanctuary

January 11, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 25 °C

Op de terugweg camperen wij bij een Wildlife Sanctuary. De dieren zijn fantastisch, we worden begroet door nieuwsgierige emoes. In de ochtend voeren we de Emoes, Kangeroos, vogels, varkens, eenden en kippen. Vir wordt bevriend met een zwarte kaketoe die nog maar een poot heeft. Hij gaat op z’n schouder ging zitten en wil er vervolgens niet meer af. Tijdens het ontbijt komt Raymond een kleine kangeroo die door mensen is opgevoed bij Sabrina op schoot zitten om geknuffeld te worden en valt bijna in haar armen in slaap. Na ons ontbijt vertrekken we met verse eieren en we gaan op weg naar het zuidwesten van Australie.Read more

Kalbarri National Park

January 6, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 19 °C

We huren een auto, lenen een tent en we vertrekken naar het noorden vanaf Perth.

We maken een tussenstop in New Nocsia, de kostschool waar Sab d’r vader vroeger op heeft gezeten. De monniken leven er nog steeds en het blijft indrukwekkend om de gebouwen te zien die in de middle of nowhere zijn gebouwd in de 19de eeuw waar Sab d’r pa 45 jaar geleden heeft rondgelopen.

Na anderhalve dag rijden, door voornamelijk lege vlaktes, komen we aan in Kalbarri National park we blijven hier een paar dagen. Het park heeft prachtige gorges. Na behoorlijke afdalingen is onze beloning natuurlijk onze voeten afkoelen in het rivierwater.

Rottnest Island

January 4, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 27 °C

We doen een daytrip naar Rottnest Island, dat bekend staat omdat de quokkas daar wonen. Het diertje is een mix tussen een kleine kangeroo en een rat die vervolgens in slowmotion beweegt. Wat een schattige beestjes, ze zijn ook behoorlijk tam. We huren fietsen en fietsen het hele eiland over.

We gaan nog opzoek naar avondeten ( verse kreeft ) maar vinden alleen te kleine kreeften om gevangen te worden. Dus genieten we van de leuke vissen tijdens het snorkelen.Read more

Perth / Fremantle

January 2, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 32 °C

Het is weer een gezellige boel, want we worden opgehaald door Xander en Sherrie en hun hond Suki (Xander is een vriend van Vir uit A’dam, die met zijn Australische vriendin in Perth woont ). Als we thuis komen staat Elmar ook op ons te wachten, wat een gezelligheid.

Xander zorgt goed voor ons, want hij heeft nog een kreeft in de koelkast liggen, die hij die dag zelf voor ons gevangen heeft. Wat een luxe! Onze dagen bestaan uit snorkelen, kletsen, lekker koken & eten, spelletjes spelen, filmpje en wijntjes drinken. Er worden dit keer krabben gevangen die we vervolgens weer zelf opeten, yum!Read more

Sydney

December 31, 2015 in Australia ⋅ ⛅ 24 °C

Als we dan toch in Australie zijn, is er maar een ( juiste ) plek om oud en nieuw te vieren.. Sydney! We zeggen ons comfortabele leven in Melbourne gedag en we gaan weer het werkeloze leven in opzoek naar avontuur :-).

We vliegen de 31ste naar Sydney om de 1ste door naar Perth te vliegen. Want een hotel in Sydney betalen deze nacht is niet te doen als je werkeloos bent ( dat is weer de andere kan van de medaille )

Fida en Ryan zijn eerder aangekomen in Sydney en hebben een super spot uitgekozen om het vuurwerk te bekijken. Het vuurwerk stelt ons niet teleur. Het is ontzettend indrukwekkend en net wanneer je denkt dat het niet mooier kan worden, wordt het toch nog mooier dan het al was.

Maarja toen was het kwart over 12 en in tegenstelling tot Amsterdam.. lijkt het wel alsof iedereen zo snel mogelijk naar huis rent.. En wij maar denken dat we de hele nacht kunnen partyen om de volgende dag weer terug te vliegen.. Maar onze buurman van het vuurwerk bekijken biedt ons een slaapplek aan, onze held van de avond.

We nemen de toeristische route naar zijn huis en varen 's nachts op de ferry het kanaal over. Het was weer een top avond. De volgende dag hebben we nog een ferry rit gedaan en de lekkerste fish en chips van Sydney gegeten, daarna vliegen we naar Perth.

Wilsons Promontory

November 10, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 12 °C

Het is weer tijd voor een uitstapje. Dat werken, koken en wassen gaat toch snel vervelen na al die maanden reizen. We gaan naar Wilsons Promontory. Een geweldig nationaal park met mooie uitzichtpunten, cliffs, wandelingen en wildlife. We spotten slangen, wombat's. papegaaien, andere mooie vogels en een miereneter.

We gaan samen met Ryan, Fida en een tent. We krijgen er een paar huisdieren bij een papegaaitje die door had dat wij het leuk vinden om hem brood te geven en op ons stond te wachten als we terugkwamen van een wandeling en een wombat die bijna de tent in liep en bij Sab in bed wilde kruipen ;-).

Naja de foto's zeggen eigenlijk genoeg. De sterrenhemel, het uitzicht en douchen in de rivier is de reden waarom wij Australië zo heerlijk vinden.

Dandenong National Park

November 10, 2015 in Australia ⋅ ☁️ 14 °C

Sab is inmiddels begonnen in een restaurantje.. ja ja.. dat is nog eens iets anders dan een carriere in HR. Maar het brengt geld binnen en het is erg gezellig met de andere meiden die in het restaurant werken.

Het gaat goed en we zijn lekker aan het sparen voor de volgende reisplannen. Ondertussen proberen we zo veel mogelijk leuke dingen te doen en zo weinig mogelijk geld uit te geven.

Leuke dingen doen in Melbourne is niet heel moeilijk ( al missen we Amsterdam, onze vrienden en familie hier wel meer dan op andere plekken ). Om de stad heen zijn een paar mooie national parken en in de stad is er altijd wel iets gaande. En... het is hier bijna altijd lekker weer, Behalve als we de was buiten willen drogen.. alle drie de dagen dat het regende was het ook onze wasdag.

p.s. de Kookaburra vogel in de eerste foto maakt geluid als een aap ( fantastisch! )