Uluru!

February 13, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 28 °C

We komen net optijd op de gratis camping waar we met gemak een heuvel oprijden om daar te kamperen en de zonsondergang te bekijken. Het waait hier wel hard en alles zit onder het rode zand.
    De volgende morgen staan we vroeg op om de zonsopgang te bekijken en daarna naar het NP te gaan waar we wilden beginnen met een hike bij de Olgas, 'Valley of the winds'. Bij de ingang zien we echter dat die walk al gesloten zou zijn vanwege de temperatuur. Daarom doen we een kortere hike, die was niet uitdagend en ook niet spectaculair. Hierna rijden we rond de Uluru waar we stoppen bij alle highlights. Deze zonsondergang bekijken we op de officiële sunset spot. 'S avonds rijden we naar het Ayers rock resort, net buiten het NP om daar wat boodschappen te doen en stiekem te douchen op de betaalde camping. Natuurlijk rijden we daarna gewoon verder naar de gratis camping waar we dit keer wat beter beschut staan.

De 'valley of the winds' hike bleek achteraf toch niet gesloten te zijn, het stond gewoon wat warrig omschreven. Hij gaat vanaf 11 am dicht bij de eerste lookout. We besluiten dus om die hike toch de volgende dag te gaan doen. Heerlijk begin van een spannende dag, zie volgende post.