Satellite
Show on map
  • Day 117

    Nusa Penida pt3

    April 23, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

    De volgende dag begint met een boot trip samen met de russen uit mn hostel. We gaan snorkelen met Manta Rays voor maar 20$ ipv 150$ in australie! We stappen in het vissersbootje en varen naar Manta Point. Daar zijn superveel boten, die van ons is ver uit de minst luxe, en superveel touristen worden in het water gedropped met de missie een Manta te spotten. De zee is vrij woest en de kliffen zijn vlakbij. 'Don't go close to the cliffs' is de veiligheidsinstructie die we meekrijgen. Na een paar rondjed zwemmen spot ik verschillende manta's! Hele coole beesten. Daarna vaart onze schipper ons naar een onderwater bhudda, een andere snorkelspot en een plek met hele grote vissen. Wist niet dat dat allemaal bij de prijs inbegrepen was. Goede trip, thanks rusland.

    is het tijd voor de rest van het eiland. Meer tempels, stranden en dorpjes. Een tempel is in een grot en heel bijzonder. Verder bezoek ik een dorpje waar ze echt nooit touristen zien. Kindjes kijken me stiekem om het hoekje na en iedereen is super aardig (met handgebaren). Het laatste strand waar ik heen rijd heeft echt de slechtste weg op het hele eiland, 15 min over losse stenen met stijle heuvels. Op de terugweg slip ik een keer en ga bijna onderuit maar ik kan me net staande houden, ten koste van m'n slippers, die zijn weer eens stuk.

    'S avonds naar een hostel wat gerunt wordt door een vreselijke ukrainier. 'S ochtends op de gok naar de dock waar ik precies optijd ben voor de ferry terug naar padang bai.
    Read more