The beauty of Chiang Mai

April 7, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Eenmaal aangekomen in ons hotel in Chiang Mai doken we meteen het zwembad in. Na dat benauwde weer in Bangkok waren we toe aan verkoeling. In de avond vertrokken we naar de night market. Nou je raad het al, ook hier weer veel, heelveel eetkraampjes, happy us!! Niet alleen streetfood, je vindt er ook kleding, sieraden, traditionele thaise sjaaltjes, sandalen, livebandjes nd manymore! Heel gezellig in ieder geval!

Gister hebben we onze angsten weer overwonnen met iets super vet! We zijn gaan Ziplinen in de jungle van Chiang Mai! Dit was een van de gaafste dingen die ik mocht doen. Hoog in de bergen, slingeren als tarzan van de ene boom naar de andere boom. Natuurlijk helemaal beveiligd met riemen vast aan de lijn! :-) We liepen op hele smalle, waggelende touwbruggetjes over stromende beekjes. Best wel eng als je naar beneden kijkt! We sloten de dag af met een heerlijk verzorgd thais buffet.

Er is zoveel te ondernemen hier in Chiang Mai. Je moet wel keuzes kunnen maken, want de georganiseerde activiteiten zijn niet goedkoop. Ook voor kinderen is het super leuk! We komen veel gezinnen met kinderen tegen. Wij besloten een scooter te huren en de omgeving net buiten de stad te verkennen. We reden langs uitgestrekte groene mais- en rijstvelden, via de bergen naar de welbekende Sticky Waterfalls. De weg ernaar toe was al een heel avontuur! En het uitzicht is super mooi! De Sticky watervallen ( Bua Thong ) zijn heel bijzonder, je kunt ze gemakkelijk beklimmen zonder eraf te vallen. Dit komt omdat er een laagje kalk op de stenen achterblijft waardoor je veel grip hebt. Klimmend en klauterend kwamen we door het stromende water boven terecht. Een avontuurtje rijker!

De sfeer hier is heel aangenaam. Ook de mensen hier zijn vriendelijker dan in Bangkok. Ik zou hier wel een week kunnen blijven! Morgen vertrekken we naar het hippie dorpje Pai. Een klein dorpje hier 134 km vandaan waar we ook weer 3 dagen verblijven. Ik heb al een heel cool verblijf op het oog. En het kost maar 11 euro per nacht! I’ll keep you posted!

Groetjes vanuit Chiang Mai!
    Xox