Satellite
Show on map
  • Day 11

    Pai, Pai, Pai.. you are so fly!!

    April 14, 2018 in Thailand ⋅ 🌙 32 °C

    Was zo aan het genieten van the lidle hippie village en het afreizen naar het Zuiden dat ik vergeten was om nog een blogje te schrijven over de geweldige Pai. Ik had veel verwachtingen van dit kleine, knusse maar toch oh zo gezellige dorpje. Kan wel zeggen dat de vibe hier mijn verwachtingen heeft overtroffen.

    Van te voren hadden we nog geen verblijf geregeld. Dus het echte backpacken kon beginnen. Of nja.. de controlefreak inside of me heeft stiekem van te voren wel leuke huisjes opgezocht. Pai Countryside hut is het geworden. Ge-wel-dig! Allemaal kleine hutjes gelegen in een vallei, met super uitzicht op de bergen. Heel primitief, maar man wat een pure rust beleef je hier. Ik raad het iedereen aan die ooit de kans krijgt om Pai te bezoeken. Je moet wel een beetje tegen insecten of andere diertjes kunnen. Want het gebeurt nog weleens dat een hagedisje even gedag komt zeggen. Dit geldt overigens voor heel Thailand. Aangezien de hutjes omringd zijn met rijstvelden, was de kans ook zeer groot dat we slangen tegen zou komen. En yes we did! Ik ben trots op mijzelf, want lag totally ‘zen’ verder te schommelen in de hangmat. :-)

    In Pai wordt vaak een scootertje gehuurd om het dorpje te verkennen. Je komt dan ook veel andere backpackers tegen die ook rondtouren op een scooter. Ook hier hebben we dus een scooter gehuurd voor 4 euro per dag. Kost geen drol! We hebben hier voor 3 daagjes met name lekker rond gescooterd! Heerlijk!! Je komt super mooie plekjes tegen waar je mooie foto’s kunt schieten. Hier hebben we dan ook zeker gebruik van gemaakt. Ik althans, Said is niet heel erg van het foto’s maken. Die geniet liever voluit van het uitzicht. We bezochten o.a. een waterval, de Pai Canyon en een hoop koffietentjes met een panorama view. Ook kwamen we een leuk plekje tegen in de bergen waar je een korte pauze kon houden.
    Een familie had een kraampje waar ze allerlei hapjes aanboden. Zoals verse pinda’s, gedroogde bananenchips, zoete aardappel, tamarinde, papaya, hibiscusjam en een heerlijk verkoelend hibiscusdrankje met ijsklontjes. Dit drankje schijnt ook nog eens super gezond te zijn. Zeker de moeite waard om thuis uit te proberen. Dit alles groeit hier op het platteland. Verderop kon je de mooie paarse hibiscusbloemen bewonderen. De familie vroeg enkel om een donatie. Je mocht zelf bepalen wat je het waard vond om te geven. Erg mooi concept! Je kon hier heerlijk een korte pauze nemen en in de hangmat liggen voordat je weer op je scooter kon springen.

    Voor de rest hebben we vooral veel relaxed in Pai, heel erg veel fruitshakes gedronken (had ik al verteld dat het fruit hier onwijs zoet smaakt in vergelijking met het fruit in Europa) en met name genoten van het uitzicht hier! We verbleven hier drie daagjes, maar ik had er graag langer willen blijven. Een week zou ik me nog niet verveeld hebben hier. Ook in de avond is er genoeg te beleven in Pai town. Het kleine ‘centrumpje’ van Pai. Waar je leuke barretjes treft met live muziek, restaurantjes en een markt waar je niet uitgekeken van raakt.

    Vele hippies die dezelfde gedachte hadden, en hier nooit meer zijn weggegaan. Love that idea!

    Na 3 dagen was het voor ons wel tijd om onze reis naar het Zuiden van Thailand te vervolgen. Een hele lange reis waar we wel een beetje tegenop keken. Vooral na de rondreis en hitte in het Noorden. Aan de andere kant waren we ook wel weer toe aan een nieuwe omgevinf. En vooral verlangen naar zee!

    We catch up soon! Xoxoxox
    Read more