• Day 17

In dit land is niets constant

June 29, 2023 in Norway ⋅ 🌧 16 °C

Je ziet de kaart waarin Matthijs de route van de fietsenmaker terug naar ons nieuwe hotel in Lom had uitgestippeld, en denkt: oké, we fietsen langs een meer dus de weg zal wel enigszins vlak zijn. Niets bleek minder waar. Het was op en neer en op en neer. Mijn fiets heeft 22 versnellingen en ik heb ze allemaal gebruikt. Het was wel best een leuke weg. Terwijl we dat niet hadden verwacht van dit ongeplande stuk van 45 kilometer lang. Maar het ging over een soort provinciale landweg met weides en af en toe open stukken met uitzicht op het meer, en dan weer hoge bomen aan weerszijden van de weg, waar ineens een grote lichtbruine hond... nee, een vrouwtje edelhert uit verscheen! De hinde zag (of rook/hoorde) ons, twijfelde, keek nog een keer goed en vluchtte toen weer het bos in.

Het weer was vandaag ook nogal wisselvallig. Toen we circa 13:00 uur uit de taxi stapten was het bloedheet, de zon stond hoog aan de hemel en zonder een zuchtje wind leek het wel zuid Frankrijk. Toen we echter rond 16:00 uur vanaf de supermarkt in Lalm naar Lom wilden vertrekken was de lucht helemaal grijs geworden, en eenmaal op weg kregen we minstens 3 buien op ons hoofd. Gelukkig was het niet koud. Nat was het wel. Ach ja, het hoort helemaal bij Noorwegen. In dit land is nu eenmaal niets constant.