Satellite
Show on map
  • Day 2

    Landen in Tarragona

    April 23 in Spain ⋅ ☀️ 17 °C

    Hier overnacht ik vanavond, bij het saaie maar verder prima Hotel SB Express in Tarragona. Deze oude Romeinse havenstad, iets ten zuiden van Barcelona, is kennelijk beroemd om haar wijnen. De stad ligt schilderachtig op een heuvel aan de Middellandse Zee. Het zal dus wel weer iets met ziltige zeelucht op de druifjes zijn.

    Mijn eerste doel na inchecken (en douchen en alle apparaten in laders leggen): een schoenenwinkel vinden voor nieuwe, fijne gympies. Ik had al eindeloos getwijfeld over welke schoenen ik nou aan zou doen op deze vakantie, had uiteindelijk gekozen voor een heel oud, bijna versleten paar. Heb ik onderweg naar hier dus meteen spijt van gekregen. Want in de TGV vanaf Parijs ontdekte ik blaren op beide hielen. Lekker dan! En ik voelde het helaas ook op de fiets. Dit loopt noch fietst heel fijn.

    Gelukkig zijn de winkels in dit land elke avond tot laat open, dus ik ga mijn geluk beproeven in een winkelcentrum op loopafstand van het hotel. En daarna ga ik een restaurant daar vlak om de hoek opzoeken, dat allemaal sterren krijgt van tevreden bezoekers op Google. En hopelijk loop ik dan op mooie, nieuwe zapatas weer naar huis!
    Read more