Satellite
Show on map
  • Day 1

    Guesthouse on Sadovaya

    July 9, 2018 in Kazakhstan ⋅ ☀️ 33 °C

    Drie uur vliegen naar Riga met daarna een directe transfervlucht van een kleine vijf uur naar Almaty. Helaas niet veel geslapen, maar we zijn er! De sympathieke Alex van Guesthouse on Sadovaya staat klaar om ons naar ons eerste nestje te brengen. Het is dan 08u30 plaatselijke tijd, vier uur later dan in België.

    Na een klein half uurtje in de drukke Kazachse ochtendspits.. (heftig, ff verschieten), komen we aan in een mooie grote superpropere kamer. Het bed staat naar ons te lonken. Alex vraagt wanneer we ontbijt willen. Maarten ziet het zitten om de wekker te zetten na twee uurtjes slaap om dan te gaan ontbijten. Moedig. Ik pas wijselijk. Ik ga meer dan twee uur slaap nodig hebben en ik voel me ook een beetje misselijk. 2x stijgen en dalen in het vliegtuig, vermoeidheid, de warmte (34 graden!), en het Kazachse verkeer worden me even te veel. Dat bewijst ook het kleine toiletbezoek voor ik in het beddeke plof, een zalig slaapje tegemoet. Ook Maarten kruipt erin voor zijn twee uurtjes slaap.

    Rond 15u word ik wakker. Ik voel me terug 100 procent! Maarten is ook wakker en vertelt enthousiast over het ontbijt en de sfeervolle omgeving waarin het gebracht wordt. Een nostalgische huiskamer met open keuken waar een lieve vrouw eten klaarmaakt en een vriendelijke man (Vladimir, de vader van Alex) een babbeltje met je slaat en er voor zorgt dat je niets tekort komt.

    We maken ons op het gemak klaar voor een wandelingetje in de omgeving. Vladimir, geeft ons een klein grondplan en wat tips mee. Supermarkt gevonden, lekkere kebab gegeten in het zonnetje💥. We voelen ons erg welkom en op ons gemak hier in Kazachstan. Een heel goede start!
    Read more