Kosten Nieuw-Zeeland

November 11, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 11 °C

Zoals verwacht is Nieuw-Zeeland het duurste land van onze reis. We gaven €187 per dag uit gedurende de 34 dagen dat we er waren. Gelukkig hadden we dit ingecalculeerd en we bleven zelfs ruim onder ons vooropgestelde budget van €240 per dag. Dit was gebaseerd op onze vorige reis naar Nieuw-Zeeland in 2016.

Waarom is het hier zo duur? Het overgrote deel van ons budget gaven we uit aan transport. De vluchten naar Nieuw-Zeeland (vanuit Mongolië) kostten ons €650 per persoon. De huur van onze campervan bedroeg €1780 en aangezien we bijna 4000km reden hadden we nog eens €525 aan benzine nodig.

Met een campervan mag je op de meeste plaatsen niet wildkamperen waardoor we dus nog elke avond een camping moeten betalen. De ene is al wat goedkoper dan de andere, over de hele maand kostte dit ons €660.

Onze campervan was voorzien van frigo en kookgerief dus konden we in principe al ons eten zelf bereiden. In de praktijk maakten we 2 van onze 3 dagelijkse maaltijden met spullen uit de supermarkt. Daarnaast gingen we 1 keer uit eten (soms ontbijt, soms lunch, soms avondeten). Dit kostte meestal tussen de €15 en €35 voor ons beiden, op enkele uitschieters na.