Kosten Peru

May 31, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 21 °C

We bleven 55 dagen in Peru en gaven gemiddeld €67 per dag uit. Het leven is er ietsje duurder dan in Bolivia maar een pak goedkoper dan in Chili en Argentinië.

Het meeste geld gaven we uit aan eten en drinken: €21 per dag. We kookten hier weinig zelf en gingen vaak 2 keer per dag uit eten (lunch en avondeten). In de eenvoudigste restaurants kan je voor 6 of 7 sol (€2) een menu van 2 gangen krijgen. De haute cuisine in Lima daarentegen, kan je tientallen tot honderden euro’s per persoon kosten.

Daarna volgen de activiteiten met €17 per dag. De grootste brok daarvan was ons vrijwilligerswerk bij Rosemary. Al kan je €460 voor 16 dagen (€14/pp per dag) niet duur noemen. Zeker als je weet dat alles in deze prijs inbegrepen was: 3 maaltijden per dag en een privékamer met badkamer. Verder waren het vooral de tours rond Cuzco en Machu Picchu die het meeste geld kostten. En dan was er nog een primeur in Peru: tijdens ons uitstapje naar het casino in Lima maakten we zowaar winst!

De prijzen voor slapen (€11/nacht) en transport (€6/dag) waren gelijkaardig aan die in Bolivia.

Als laatste hadden we wat “speciale” kosten. Ten eerste enkele doktersbezoeken en medicatie voor Vé haar aanhoudende darmproblemen. Gelukkig konden we onze reisverzekering aanspreken en kregen we daar een deel van terugbetaald. Daarnaast deden we nog een extra donatie om Rosemary en haar dieren te helpen.