Verboden Stad

September 5, 2015 in China ⋅ ☁️ 17 °C

Na een zeer natte avond, lijkt de weersvoorspelling voor vandaag iets beter. Optimistisch als we zijn, laten we de regenjassen op de hotelkamer. Buiten blijkt het toch nog te spetteren... Maar we gaan met de metro dus geen probleem. Het beoogde station is helaas nog afgesloten ivm V-day. Eindje terug wandelen dus. De regen wordt iets heviger... Hmmm. Het Plein van de Hemelse Vrede staat nog vol tribunes en decoraties en is dus ook deels afgezet. We lopen door richting ingang van de Verboden Stad. Het regent inmiddels voluit... De hoofdingang is afgesloten dus we gaan via een 'zij-tuin' het complex op. Maar dan kom je echt in de Verboden Stad! Een enorm complex van pleinen, paleizen, zalen, poorten en een prachtige tuin. We nemen teveel foto's ;) Gedurende de dag stopt de regen gelukkig en kunnen we meer van de pleinen genieten. Na de Verboden Stad gaan we naar een gerenommeerd restaurant gespecialiseerd in: Pekingeend; dus we nemen d'r eendje. Na de smulpartij waggelen we naar de metro. We ronden de dag af met een bakkie koffie... Ondanks de spetters een topdag!Read more