• Day 58

Hutongs

September 6, 2015 in China ⋅ 🌙 23 °C

We pakken vandaag de metro naar de volkswijkjes (hutongs) ten noordoosten van de Verboden Stad, waar we een door de Lonely Planet uitgestippelde wandelroute volgen. De route leidt ons langs oude poorten en nauwe steegjes. Soms lijkt iets een verwaarloosd stuk, maar dan blijkt er een oude krijgsheer of keizerin (voor haar huwelijk) gewoond te hebben. Grote stukken van de hutongs zijn wat 'toeristy', maar andere delen hebben gezellige caféterrassen en hippe winkels. We gaan langs de Bell and Drum Towers, waarmee vroeger de tijd werd aangegeven, maar die blijken nog gesloten ivm V-day. Dan maar door naar de Lama Tempel. Dit is de grootste boedistische tempel buiten Lhasa. Bij de tempel van Confucius gluren we alleen even om het hoekje. Onderweg testen we de lokale lekkernijen en het avondeten gaat helemaal op de gok. We wijzen een paar dingen aan in een plaatjesboek... Helemaal lekker weer! Beijing blijft culinair verrassen.Read more