• Day 70

Avatar, take 2: the rain version

September 18, 2015 in China ⋅ ☁️ 16 °C

Gordon wilde vandaag even uitrusten dus ga ik zelf op pad om de andere kant van het park te bekijken. Het regent afwisselend zacht en hard, waardoor het beneden mistig is. Na het busje naar de andere kant gevonden te hebben en de andere ingang van het park begint het echte avontuur: op naar de kabelbaan. Duwend en trekkend de bus in. Bij de halte aangekomen ( 6 km.) blijkt dit niet de kabelbaan te zijn, niemand spreekt Engels en de chauffeur wijst naar een andere bus, dus maar weer terug naar de entree. Hier kom ik er achter dat de kabelbaan al een jaar gesloten is. Gevalletje van had het even doorgestreept op de kaart! Om toch een stuk te hiken dan maar naar een ander deel ( 6 km. bus). Daar aangekomen klaart het een beetje op. De hike zou een loep zijn van 5.8 km. Na 2,5 km trappen omhoog en dichte wolken (zie foto) begint het te storten: de que om naar huis te gaan ;). Een uurtje later zit ik in een warm bad met een kop thee. Gordon is inmiddels wakker :)Read more